דיווח ערבי: אסד גירש את הגנרל האיראני מסוריה

הנשיא הסורי פועל נגד כוחות המשטר האיראני, זאת למרות תמיכתם ההדוקה בו במהלך מלחמת האזרחים. הסיבה: פעילות יתר נגד ישראל וארצות הברית שעל פי דיווחים זרים הובילו להתקפות הרבות על סוריה בשבועות האחרונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/21 17:47 ו בכסלו התשפב

דיווח ערבי: אסד גירש את הגנרל האיראני מסוריה
בשאר אסד, צילום: shutterstock

סוריה ואיראן כבר לא: הנשיא בשאר אל אסד גירש ממדינתו את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות, כך עולה מדיווח של רשת "אל-ערבייה" הסעודית הממוקמת בדובאי. הגירוש מגיע על רקע פעילות של הגנרל האיראני, מוסטפא ג'ווד ג'עפרי, נגד ישראל. איראן סיפקה תמיכה מלאה למשטר בסוריה במהלך מלחמת האזרחים במדינה, זאת כדי לשמר את אחיזתו של אסד בשלטון. 

עוד עולה מהדיווח, כי במשטר הסורי לא מרוצים מהפעילות של המליציות הפרו איראניות, וככל הנראה הכוונה היא לפעולות שבוצעו נגד ארצות הברית וישראל. יתכן שזה מגיע על רקע התקיפות בסוריה, שהאחרונה שבהן התרחשה בחומס בתחילת השבוע, והמשטר ייחס אותן לישראל. 

כוחות איראניים, ארכיון

כוחות איראניים, ארכיון צילום: shutterstock

עוד סיבה לקרע ביחסים בין סוריה לאיראן שהובילה לצעד הזה נעוצה בעובדה שהגנרל האיראני ניצל את המשאבים הטבעיים של המדינה לצרכיו האישיים והואשם אף בהברחת סחורות לשוק השחור, מה שפגע בכלכלה המקומית. פעולותיו האחרונות, הכוללות גם הצבת אנשים במקומות שהמשטר אסר על כך, נתפסות כ"הפרת הריבונות" של סוריה.