"קיבלתי הזמנה ונעניתי": עבאס מפרט על הביקור אצל מלך ירדן

יו"ר מפלגת רע"מ פגש את המלך הירדני עבדאללה השני בארמונו שברמת עמון. חבר הכנסת אופיר סופר התעניין ושאל האם הוטלה צנזורה על הביקור וקיבל תשובה עמומה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/21 17:17 ו בכסלו התשפב

"קיבלתי הזמנה ונעניתי": עבאס מפרט על הביקור אצל מלך ירדן
מנסור עבאס עם מלך ירדן, צילום: סוכנות הידיעות הממשלתית הירדנית)

כזכור אחרי הפגישה בין מלך ירדן עבדאללה השני לראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה בוז'י הרצוג,  גם יו"ר מפלגת רע"מ פגש את המלך הירדני בארמונו שברמת עמון. עבאס נשאל היום על ידי חבר הכנסת אופיר סופר אודות הפגישה.

"איך היה בשליחות המדינית המפוארת?" שאל סופר את עבאס שהשיב: "קיבלתי הזמנה, נעניתי ואני מקווה שהביקור הזה, שהוא לא בשליחות מדינית, תורם ליחסים בין שתי המדינות" וכשנשאל האם יש פרטים שהוא מסתיר מטעם צנזורה השיב עבאס "שום צנזורה".

בהמשך גם חבר הכנסת שלמה קרעי ניסה להשיג מידע על הביקור, עבאס חשף בפניו שביקר ברבת עמון גם בכנסת הקודמת. "הרי מותר לך הכל בממשלה נוכחית" אמר קרעי "אין דבר שעומד לפניך" הוסיף.

בין המדינות מתנהלים הסכמי מים נרחבים בשנה האחרונה, זאת לצד המתח התמידי שקיים בין ישראל לירדן בכל הנוגע להתנהלות ישראל בהר הבית. חברי כנסת רבים מהימין כעסו על המפגש וראו בו רפיסות שלטונית.  חברת הכנסת מאי גולן אמרה על הביקור של עבאס: "‏גנץ נפגש עם אבו מאזן. בנט אישר, הורוביץ נפגש עם אבו מאזן. בנט אישר, עבאס נפגש עם מלך ירדן. בנט אישר, האיש פשוט נמצא על תקן של פקיד ממשלתי בדרג זוטר".

"מנסור עבאס נועד עם עבדאללה מלך ירדן, בנט עודכן. גם מלך ירדן מבין מי האיש החזק בממשלה ונפגש איתו כדי לקדם את סדר היום המדיני." אמר ישראל כץ מהליכוד והוסיף: "מיד אחרי שקיבל את המיליארדים עבאס, ראש הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים בישראל, מתפנה לתחום המדיני. ומי ידאג למדינת היהודים ? תגידו אתם".

ח"כ איתמר בן גביר אמר על האירוע : "‏מנסור עבאס שבנט שלח לייצג אותנו בירדן, אומר בערוץ 12 שיהודים צריכים להתפלל רק בכותל המערבי, כי הר הבית הוא שלהם. עם כאלה נציגים מי צריך אויבים?".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן