באישור בנט: מנסור עבאס נפגש עם מלך ירדן

עוד פוליטיקאי ישראלי מבקר ברמת עמון: היום מתפרסם לראשונה כי יו"ר סיעת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס נפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני, השניים דנו בענייני המזרח התיכון | בימין תוקפים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/11/21 15:51 ה בכסלו התשפב

באישור בנט: מנסור עבאס נפגש עם מלך ירדן
מנסור עבאס עם מלך ירדן, צילום: סוכנות הידיעות הממשלתית הירדנית)

שורת הפגישות בין בכירים בישראל למלך ירדן הולכת וגדלה. אחרי הפגישה בין מלך ירדן עבדאללה השני לראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה בוז'י הרצוג, היום מתפרסם כי גם יו"ר מפלגת רע"מ פגש את המלך הירדני בארמונו שברמת עמון.

השניים דנו בנושאים רבים הקשורים למזרח התיכון בכלל וביחסי ישראל וירדן בפרט, כך מפרסם היום (ג') מוחמד מג'אדלה. כזכור בין המדינות מתנהלים הסכמי מים נרחבים בשנה האחרונה, זאת לצד המתח התמידי שקיים בין ישראל לירדן בכל הנוגע להתנהלות ישראל בהר הבית.

ח״כ אופיר סופר מהציונות הדתית אמר בתגובה לביקור של מנסור עבאס בירדן: "זה התחיל בניצן הורוביץ שרץ למוקטעה וממשיך כעת במנסור עבאס שבברכת ראש הממשלה הלך לייצג את מדינת ישראל בירדן. בנט החליט להפקיד את מדינת ישראל בידי האנשים שידאגו לאינטרסים של האויבים שלה". חברת הכנסת מאי גולן הוסיפה: "‏גנץ נפגש עם אבו מאזן. בנט אישר, הורוביץ נפגש עם אבו מאזן. בנט אישר, עבאס נפגש עם מלך ירדן. בנט אישר, האיש פשוט נמצא על תקן של פקיד ממשלתי בדרג זוטר".

לפני כחודשיים נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם מלך ירדן, עבדאללה השני, בארמונו. במפגש שהתקיים בהזמנת המלך ובתאום מלא עם ממשלת ישראל, דנו הנשיא והמלך על סוגיות עומק אסטרטגיות, הן ברמה הבילטרלית והן ברמה האזורית. 

"ירדן היא מדינה חשובה מאד", אמר הנשיא הרצוג. "אני מכבד מאד את המלך עבדאללה, מנהיג גדול ושחקן אזורי משמעותי מאד שנפגש לאחרונה עם מנהיגים חשובים ביותר ביניהם הנשיא ביידן, הנשיא פוטין ועם הנשיא א-סיסי ואבו מאזן".

על תוכן הפגישה, אמר: "בפגישתנו שוחחנו בין היתר על תחומים מרכזיים שבשיח בין המדינות, בין היתר הסכם ליבוא חקלאות בשנת השמיטה, נושאי אנרגיה, קיימות ופתרונות למשבר האקלים שניתן לקדם יחדיו".

עבדאללה מלך ירדן

עבדאללה מלך ירדן צילום: shutterstock

הרצוג הוסיף ואמר כי "יש תחושות באזור של רצון להתקדם, רצון לדבר. בימים אלו אנו מציינים שנה לחתימה על הסכמי אברהם. אלו הניחו תשתית אזורית חשובה. הסכמים חשובים מאוד שמשנים את האזור והדיאלוג בו. שמחתי לחנוך את שגרירות איחוד האמירויות בתל אביב בתחילת כהונתי, ובכוונתי לשוחח ולהיפגש עם ראשי מדינות נוספים מהמרחב".