ראיון שמחה רוטמן נגד כשרות צהר: מזיקה למדינה

חבר הכנסת מהציונות הדתית מקיים שיח עם השרים סער ושקד לקראת כינוס הוועדה למינוי שופטים, אך לא בונה על השניים: "לצערי יש רק נציג אחד לימין בוועדה" | על בנט הוא אומר: "מדובר באדם שבגד באמון הבוחרים שלו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/11/21 14:04 ו בכסלו התשפב

שמחה רוטמן נגד כשרות צהר: מזיקה למדינה
שמחה רוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת שמחה רוטמן עמוס מאוד בימים אלה לקראת כינוס הוועדה לבחירת שופטים שתתכנס בהמשך החודש. בראיון ל"חדשות כיפה" אומר היום חבר הכנסת מהציונות הדתית כי הוא מקיים שיח עם השרים סער ושקד אך לא בונה עליהם לקראת הדיונים.

רוטמן מקווה כי בוועדה יקבלו הימין ועם ישראל שופטים טובים אך אומר כי הוא בלבד מייצג את הימין בוועדה: "כרגע לצערי יש רק נציג אחד לימין בוועדה לבחירת שופטים, אמנם יש שלושה נציגים שבעבר הצהירו שהם חלק מהימין אבל היום הם חלק ממשלה רחוקה מהימין. אני מאוד מקווה שהאג'נדה של שר המשפטים גדעון סער וגם של איילת שקד מפעם תישמר בנושא הזה, זה תלוי בהם. אני רק נציג אחד מתוך תשעה. 

יש לך שיח עם שקד וסער?

"כן, אנחנו מדברים כל הזמן ודנים מי הם המינויים הטובים. בגלל שיש לנו בלוק חוסם אנחנו בעיקר חושבים את מי כדאי לחסום, בשביל מינויים טובים נצטרך לנהל משא ומתן מול שאר חברי הוועדה". רוטמן פועל לכך שהמשא ומתן הקודם שניהל עם שקד והתפוצץ, ייגמר בצורה שונה הפעם: "אני לא בטוח בשום דבר אבל אין לי אופציות. בלי שותפים נוספים לא אוכל לחסום שום מינוי ואם אצביע הצבעת מחאה זה לא יעזור. אני לא בונה על אף אחד ולא סומך על אף אחד". 

גדעון סער מבחינתך ישמר את האג'נדות הימניות שלו?

אני מאוד מקווה, אבל כרגע בשיח איתו הוא לא נותן לי סיבה לחשוב שהוא נסוג מהעמדה הזאת, אבל אני למוד ניסיון מר. על הרבה מאוד אנשים, כמו גדעון סער, לא הייתי חושב שיקימו ממשלה עם תומכי טרור. התאכזבתי ובגלל האכזבה הזאת אני לא מאמין לאף אחד".

שקד וסער |

שקד וסער | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרשת שיף: "בהתחשב בנסיבות שנוצרו בהליך הזה מדובר בתוצאה טובה"

אתמול נגזרו על אריה שיף תשעה חודשי עבודות שירות, מה דעתך על העונש?

"זה מצער שהוא בכלל הורשע בסיפור הזה, אבל אני שמח שבית המשפט לא קיבל את הדרישה של הפרקליטות להטיל עונש מאסר. בהתחשב בנסיבות שנוצרו בהליך הזה מדובר בתוצאה טובה. בכלל המסר הציבורי מהסיפור הזה הוא העיקר. אסור שחף מפשע יקבל עונש, המסר הציבורי שאדם שהגן על עצמו נענש זה פוגע בביטחון האזרחים בישראל". 

בהמשך דבריו ביקר רוטמן גם את ממשלות נתניהו בעבר. "מדובר על אדם שהגן על עצמו ועל רכושו. הוא לא הרג אנשים להנאתו. צריך להבין את הסיטואציה הכוללת בדרום, אנשים מגנים על עצמם. בסופו של דבר זכות ההגנה העצמית היא הדבר הקדוש ביותר שיש למדינה להגן עליו. ראינו לצערנו בעבר שהממשלה לא עמדה בחובה הזאת שלה, כמו בשומר החומות למשל".

אריה שיף |

אריה שיף | צילום: פלאש 90

בתור תושב לוד, הייתה נוהג כמו שיף?

המצב בלוד לא דומה לאירוע של אריה שיף. בלוד אנשים הגנו על בתיהם ומשפחותיהם מפני טבח, אנשים שהגנו וירו שם לאחרונה נסגר התיק נגדם מחוסר אשמה וטוב שעשתה כך המשטרה. אם אדם מאיים עלי, בשביל זה יש לי נשק ורישיון.

במוצאי שבת, הגעת  להפגנה על מותו של אהוביה סנדק, מה ראית שם?

לא ראיתי התנהלות תקינה של המשטרה. ראיתי מכתזית שפוגעת באנשים שעומדים על המדרכה ולא פוגעים באף אחד ולא חוסמים כביש, סתם סילון של מכתזית. ראיתי שוטרים מסתערים על אנשים שעמדו על המדרכות בלי שום פרובוקציה. ואני רואה את הרוח הגבית הפסולה שהשר לביטחון פנים נתן לשוטרים שהרגו את אהוביה סנדק. שוטרים שהרכב שלהם נגח רכב בעת מרדף בניגוד לנהלים והחקירה טויחה. אני מקווה שהחקירה בנושא תהיה ראויה, דם יהודי לא יכול להיות הפקר, השוטרים צריכים לתת את הדין.

החסימה בכניסה לירושלים

מחאת אהוביה סנדק ז"ל בשבוע שעבר | צילום: יאיר קהתי

אתה רואה ריצה משותפת עם בנט בעתיד?

שמחה צוחק, "הצחוק שלי אומר הכל, אני לא יכול לחשוב על ארוחת צהריים איתו, אתה שואל אותי על בחירות איתו? מדובר באדם שבגד באמון הבוחרים שלו, למה שמישהו בכלל ירצה לרוץ איתו?"

קיבלת היום הצעה ג'נטלמנית מחבר הכנסת ניר אורבך, שהציע לך פטור מחובת הנחה לחוק האזרחות, אתה עונה להצעה בחיוב?

"ההצעה של ניר אורבך מגוחכת. במשך ארבעה שבועות כבר מבקש ממנו את פטור ההנחה והוא הולך ונותן פטור לחוק החשמל של וליד טאהא, נותן לקואליציה ולא לאופוזיציה, הוא שבר כל נוהג בנושא והיה צריך התערבות משפטית ועכשיו הוא מציע לעשות את זה בשם ההגינות, כמו שאומרים באידיש: 'מויחל טוייבס'".

מה דעתך על רפורמת הכשרות שיוצאת לפועל?

"מדובר ברפורמה במלוא מובן המילה. מדובר בהרס מערכת הכשרות הממלכתית בישראל וזה ייקר את הכשרות לכולם והרבה פחות אנשים יאכלו כשר. אנחנו מכירים את האינטרסים הזרים שמעורבים ברפורמה הזאת". 

אתה אוכל כשרות צוהר?

"לא. אין לי אמון במי שמוכן להרוס את מערכת הכשרות של מי שמוכן לפגוע בכשרות של ישראל לטובת האינטרסים שלו ואני חושב שיש לו את כל התמריצים לזייף ולחפף ומנסים לקבל רווח מהורדת הסטנדרטים של הכשרות, אלו לא סטנדרטים שמקובלים עלי". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן