תם עידן: הטלפונים הציבוריים יעלמו מהרחובות

ועדת הכלכלה אישרה: החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים חדשים ובזק תוכל להסיר טלפונים ציבוריים שתדירות השימוש בהם נמוכה | השר הנדל בירך על ההחלטה והח"כ הסרוג עקץ

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/11/21 20:12 ה בכסלו התשפב

תם עידן: הטלפונים הציבוריים יעלמו מהרחובות
טלפון ציבורי, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הסוף לטלפונים הציבוריים? ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התקשורת לתקן את תקנות הבזק ולהסדיר את התפעול והתחזוקה של הטלפונים הציבוריים. התקנות קובעות כי החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים ציבוריים חדשים במרחב הציבורי, ומחייבות את בזק להסיר עמדות טלפונים ציבוריים שלא בשימוש ולתחזק עמדות בהן נעשה שימוש. 

שר התקשורת יועז הנדל הגיב להחלטה בטוויטר וכתב: "תם עידן: לאחר אישור וועדת כלכלה, חותם היום על תקנות המאפשרות להסיר טלפונים ציבוריים. כמו הקינלי, כמו הטכנו, כמו הקרוקס גם זה יעבור". ח"כ משה (קינלי) טור פז מסיעת יש עתיד מיהר להגיב וצחק: "הלו, שר התקשורת. קינלי עדיין פה".

נוכח העובדה כי השימוש בטלפונים הציבוריים פחת מאוד בשנים האחרונות, ועל רקע בקשות מצד בזק ורשויות מקומיות להסירם מהמרחב הציבורי, ביקש משרד התקשורת לתקן את התקנות ולהסדיר את הנושא. ראש מחלקת ייעוץ משפטי במשרד התקשורת, ליאת בלום, הסבירה כי המשרד ביקש לייצר מנגנון אוטומטי, בהתאם לתדירות השימוש, שיאפשר לקבוע איזה טלפונים יישארו ויתוחזקו ואיזה טלפונים יוסרו.

כאמור לפי התיקון שאושר, החל מ-1 בינואר 2022 לא יוצבו טלפונים חדשים ומתוך הטלפונים הקיימים תוכל בזק להסיר רק כאלה שאין עוד הצדקה להצבתם, בעוד שטלפונים שיש הצדקה להשארתם תחויב בזק לתחזקם.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן