חוששים מאירועים חריגים: בני עקיבא יחייבו נוכחות הורים בהשבעות

רגע לפני שבת ארגון, בתנועת הנוער הדתית הגדולה בישראל הפיקו לקחים מהשנים הקודמות, ומפרסמים הנחיות מיוחדות להורים ולחניכים בפעילויות חב"ב: אישור תכניות מוקדם ואיום בסילוק לאלתר הם רק חלק מהסעיפים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/11/21 22:15 ד בכסלו התשפב

חוששים מאירועים חריגים: בני עקיבא יחייבו נוכחות הורים בהשבעות
יאיר שחל מזכ"ל התנועה, חוששים מאירועים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שלושה שבועות אינטנסיביים, במוצאי שבת הקרובה תגיע בני עקיבא לשיא השנתי שלה עם חשיפת השם החדש ושלל פעילויות של הסניפים השונים ברחבי הארץ. לרוב מדובר בתהלוכה חגיגית, מסדר סניפי, כתובות אש ותרגילי סדר, הצגה מיוחדת ולבסוף השבעה שבוגרי חבריא ב' עורכים לחניכי השבט החדש שמצטרפים לשכבה הבוגרת של הסניף. כעת מבקשת התנועה לעשות סדר ולחדד נהלים.  

במכתב מיוחד וחריג שנשלח הערב (ב') מטעם הנהלת התנועה לכלל הורי החניכים, נטען כי בכל הקשור לפעילויות חבריא ב' וההשבעות במוצאי שבת ארגון, מדובר ב"אתגר חינוכי ראשון במעלה". בהנהלה מציינים כי "לצערנו היו בעבר גם מקרים חריגים בהם חרגו הפעולות למקומות בעייתיים ואשר דרשו את התערבות התנועה ואילצו אותנו לטפל בהם ביד קשה". 



כעת מבקשים בתנועה להקדים תרופה למכה כדי למנוע אירועים קשים: "מתוך אחריות לשלומם של חברי הסניף, ועל מנת להבטיח פעילות משמעותית וערכית באירוע זה – התנועה החליטה על מספר צעדים על מנת למנוע 'מקרי קצה' מסוג זה".

במכתב מצויינים ארבעה צעדים מוקדמים שהתנועה יזמה. הראשון הוא חיוב של כל הסניפים שמתכננים לקיים פעילות חב"ב במוצאי שבת, לעבור תחקיר מקדים וקבלת אישור על ידי הנהגת המחוז הרלוונטי. הצעד השני מחייב נוכחות של הורה בפעילות,  או לחילופין בוגר אשר יאושר על ידי המחוז. רק במקרים חריגים ומיוחדים, רכז המחוז יכול להתיר פעילות ללא תנאי זה.

במוצאי שבת תפעיל התנועה "מוקד עורף" שמספריו הם 02-5693126/052-3662601 לקבלה וטיפול בכל אירוע חריג. בנוסף, מחדדים בתנועה כי במידה ותהיה אלימות מכל סוג שהיא במהלך פעילות חבריא ב' או בהשבעה, כל מדריך או חבר סגל אחר שיהיה שותף בה יושעה לאלתר מתפקידו.

"זוהי חובתנו על מנת לשמור על בטיחות חניכינו ועל מנת להבטיח פעילות ערכית וחינוכית בתנועה", אומרים בבני עקיבא והוסיפו בפנייה להורים כי "אנו רואים בכם שותפים מלאים וקוראים לכם להיות שותפים איתנו יחד למהלך זה תוך בירור ויידוע שלנו לגבי הפעילות המתוכננת לברר על מנת למנוע פעילות שאינה ראויה במוצאי השבת הקרובה".

המכתב שנשלח להורים

המכתב שנשלח להורים צילום: בני עקיבא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן