במקום עוד משרה מיותרת בבני עקיבא – פשוט תוותרו על כתובות האש

בבני עקיבא הפתיעו כשפרסמו משרה לתפקיד "רכז אקלים וקיימות". מתברר כי לפרסום קדמה הבטחה מהמשרד להגנת הסביבה להעברת תקציבים | רוצים באמת לשנות את המצב? תתחילו מלמטה ותפסיקו את הבזבוז בסניפים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/10/21 16:14 יח בחשון התשפב

במקום עוד משרה מיותרת בבני עקיבא – פשוט תוותרו על כתובות האש
בני עקיבא. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר געשו הרשתות החברתיות כשפרסום של בני עקיבא בישר על משרה חדשה שנפתחה בתנועה – רכז אקלים וקיימות. לא פחות. אנשים רבים הריעו לתנועת הדתית הגדולה בישראל על האומץ להתמודד עם נושא שנדחק לשוליים בציבור הדתי ואפילו להקדיש לו תקן וכסף. גם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג פרגנה לתנועה על פרסום המשרה.

מבדיקת חדשות כיפה עולה כי התפקיד החדש הוא למעשה יוזמה של המשרד להגנת הסביבה בראשות השרה זנדברג עצמה שהחליטה להעניק מאות אלפי שקלים לכל תנועת נוער שתצטרף למהלך. במשרד להגנת הסביבה הבהירו מה התנאים שבני עקיבא תצטרך לעשות במסגרת התכנית: התחייבות להפחתה ושינוי אורחות חיים, יעדי הכשרות ותוכן, קיום הכשרות מרכז הדרכה, פעילות בשבוע האקלים, השתתפות במחקר מלווה ומינוי רכז קיימות בתנועה.

לפי הפרטים שהגיעו לידינו, הקול הקורא לתנועות הנוער והארגונים נכתב בימים אלה ויתפרסם בחודש הבא. לטענת המשרד להגנת הסביבה, מכיוון שמינוי רכז קיימות הוא תנאי סף לקבלת תמיכה במסגרת הקול  הקורא, החלו כבר עתה התנועות לפרסם מודעות דרושים לתפקיד רכזי הקיימות.

מחפשים רכז אקלים וקיימות? תתחילו במקום אחר

מחפשים רכז אקלים וקיימות? תתחילו במקום אחר צילום: בני עקיבא

חודש הארגון של בני עקיבא שנפתח בשבת האחרונה, ויסתיים בעוד שלושה שבועות בשבת ארגון חגיגית בו ייחשף השם של השבט החדש, הוא ההיפך הגמור משמירה על הסביבה. כל בוגר בני עקיבא יודע לספר מהי "השמירה על האקלים" אותה הוא חווה במהלך שנותיו בתנועה.

כמויות הגואש שנזרקות על מרצפות הסניפים, גדולות פי כמה מאלה שכן צובעים קירות ותפאורות (שלא לדבר על אלה שמוצאים את דרכם לבגדי החניכים); עשרות קילומטרים של אלבד מושלכים לפח אחרי שימוש של רגע אחד; כלים חד פעמיים שיכולים לכלכל מדינה באפריקה נזרקים כלאחר יד, וזה בלי שדיברנו על עשרות כתובות האש שמזהמות את האוויר, רק כדי להוסיף עניין לחשיפת השמות במפקד.

אם בבני עקיבא חושבים שהנושא החשוב הזה באמת צריך לעלות לראש סדר העדיפויות של התנועה, אז הם צריכים להתחיל עם צעדים בסיסיים בהרבה, ולהמציא תקן של רכז רק אחרי שקיבלתם תקציב ממשלתי זה הדבר האחרון שמוסיף לאמינות שלכם. רוצים להגן על כדור הארץ? תנחו את הקומונריות לצמצם כבר עכשיו את השימוש בכמויות החד"פ, תבהירו לכל הסניפים להפסיק עם בזבוז הגואש והאלבד, ותדגישו שאפשר להסתפק בכתובת אש אחת במקום ב-20.