גנץ: נמשיך לקדם את החוקים נגד נתניהו ואת העלאת יהודי אתיופיה

בפתח ישיבת הסיעה של כחול לבן קרא גנץ לקדם את ועדת החקירה לפרשת הצוללות | הוא יצא גם במסר לאופוזיציה: "כחול לבן תמשיך להיות גורם מרכזי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/21 15:59 ד בכסלו התשפב

גנץ: נמשיך לקדם את החוקים נגד נתניהו ואת העלאת יהודי אתיופיה
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

בכנסת התקיימו היום (ב') ישיבות הסיעה השבועיות בכנסת. מוקדם יותר שיתף ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד כי הוא ומשפחתו מקבלים איומים, ואמר: "השבוע קיבלתי מהגולש "שוגר 5948888" את ההודעה הבאה: "יאיר לפיד, אני מאחל לך שתמות מסרטן עוד היום. אתה בדיוק כמו היטלר. אתה תקבל כדור ממני או ממישהו אחר".

בפתח ישיבת הסיעה של כחול לבן דיבר שר הביטחון בני גנץ על הנושאים שמפלגתו מקדמת. הוא דיבר על החוקים הפרסונליים נגד יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, החוק שיאסור על נאשם עם כתב אישום חמור להרכיב ממשלה וחוק לקציבת כהונת ראש ממשלה, ואמר כי מפלגתו תקדם אותם. אחד הדגלים הנוספים של כחול לבן הוא ועדת החקירה הממלכתית בעניין הצוללות, אליה גנץ דוחף  בחודשים האחרונים.

הבוקר פורסם כי מיכאל ביטון, חבר כנסת מטעם כחול לבן, מתנגד לחוקים פרסונליים. מעניין לראות כיצד אמירותיו משתלבות עם דברי גנץ. גנץ יצא גם במסר לראשי האופוזיציה, שבונים עליו בתור החוליה החלשה בממשלה לאור מעמדו המוקטן: "כחול לבן תמשיך להיות גורם מרכזי גם מבחינת העמדות וגם מבחינת הפעילות בקואליציה".

גם שר האוצר אביגדור ליברמן דיבר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו ואמר: "העברת התקציב יצרה נכס חשוב מאוד שחייבים לשמור עליו והנכס הזה נקרא יציבות פוליטית, ולכן אני מנצל את ישיבת הסיעה ופונה לכל ראשי המפלגות שלא יפתיעו או יביכו אחד את השני כדי שהכל יהיה מתואם ומוסכם מראש". הוא דיבר גם על תוכניות לעתיד שהוא ומפלגתו יקדמו, בעיקר בנושאי דת ומדינה.

(גנץ על הקמת ועדת החקירה לצוללות)