גנץ הזהיר את סער ובנט: "כך נתניהו ינהג גם בהסכמים אחרים"

יו"ר כחול לבן תקף את התנהלות נתניהו בישיבת הממשלה שאישרה את מינוי אופיר אקוניס לשר המשפטים, ואמר שפנה לבית המשפט העליון: "להודיע על מינוי שלי לשר משפטים בכדי שממשלת ישראל תוכל לתפקד כנדרש בכל תחומי העשייה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/04/21 19:58 טו באייר התשפא

גנץ הזהיר את סער ובנט: "כך נתניהו ינהג גם בהסכמים אחרים"
גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשעה זו מתנהל דיון בבית המשפט העליון, בנוגע למינוי שר המשפטים ולישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ג') ובה פסל היועץ המשפטי לממשלה את מינויו של אופיר אקוניס על ידי הליכוד לתפקיד שר המשפטים.

לפני שעה קלה התייחס שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ לאירועי ישיבת הממשלה: "נפל דבר בישראל. בישיבת הממשלה שנערכה היום ניסה ראש הממשלה לדרוס באופן מתוכנן ומכוון את שלטון החוק. ניסה ונכשל. הניסיון שלו להעלות הצבעה באופן מניפולטיבי ובלתי חוקי, להשתיק את היועץ המשפטי לממשלה, ולשבור את עיקרון הפריטטיות שנקבע בחוק יסוד שהוא הצביע עליו- הוא ניסיון לרמוס את שלטון החוק ולחתור תחת יסודות הדמוקרטיה בישראל. כל זאת בחסות ניהול ישיבת הממשלה".



"מיד עם סיום ישיבת הממשלה פניתי לשופטי בג"ץ", אמר גנץ, "וביקשתי מהם לעצור את הפגיעה של ראש הממשלה באזרחים ובמנהל התקין. להודיע על מינוי שלי לשר משפטים בכדי שממשלת ישראל תוכל לתפקד כנדרש בכל תחומי העשייה. את התנהלותו הכוחנית והבלתי חוקית של ראש הממשלה יש לעצור עכשיו".

"אני קורא לכל חברי הכנסת שדואגים למדינת ישראל להצטרף למאמץ להקמת ממשלת שינוי. זהו צו השעה", אמר גנץ ופנה לסער ובנט: "אני קורא גם לחברי הכנסת שמתלבטים - נתניהו מפר את ההסכם פעם אחר פעם - כך הוא ינהג גם בהסכמים אחרים. אין לו מילה והשיקול האישי גובר על כל שיקול אחר. זהו צו השעה, להתגבר על כל המחלוקות. ישראל זקוקה לממשלה ממלכתית ששומרת בראש ובראשונה על יסודות הדמוקרטיה בישראל, שנתניהו מבקש לחתור תחתיהם", סיכם יו"ר כחול לבן.