סימנו את הקורבן והסיחו את דעתו: כך פעלו חשודים לגניבת ארנקים במרכזי קניות

משטרת ישראל הגישה הצהרת תובע נגד מספר צעירים החשודים כי פעלו במסגרת חוליית כייסים כדי לגנוב את פרטי האשראי של לקוחות מבוגרים במרכזי קניות. צפו בתיעוד

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/11/21 12:31 כט בחשון התשפב

סימנו את הקורבן והסיחו את דעתו: כך פעלו חשודים לגניבת ארנקים במרכזי קניות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בתקופה האחרונה התקבלו במשטרת ישראל תלונות רבות על משיכות כספים ממכשירי כספומט באמצעות כרטיסי אשראי גנובים בהיקף של מאות אלפי שקלים. חקירה שהתנהלה ביחידה לחקירת פשעים במרחב שפלה, העלתה כי מדובר בחוליית כייסים, גברים ונשים תושבי המרכז, שפעלה בכל רחבי הארץ על בסיס יומיומי בעיקר כנגד אוכלוסייה מבוגרת באזורי קניות ושווקים.  

במהלך החקירה התברר כי דפוס הפעולה ושיטת הביצוע היו זהים בכל המקרים: סימון קורבן פוטנציאלי, הסחת דעתו על ידי אחד מחברי החוליה בעוד שאחר גונב מתיקו של הקורבן את הארנק המכיל כרטיסי אשראי והטלפון הסלולרי. מיד לאחר מכן עוזבים החשודים את המקום בטרם הקורבן שם לב כי נשדד ומושכים כספים מכספומט סמוך.

במעקב סמוי אחרי חברי החוליה, הצליחו בלשי היחידה לתעד את פעילותם בזמן אמת ובכך לאסוף ראיות רבות נגדם. עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, נעצרו בשבוע שעבר חמישה חשודים שהובאו לחקירה. 

מעצרם של שני החשודים העיקריים הוארך מעת לעת בבית המשפט, והבוקר (ה') הגישה התביעה המשטרתית הצהרת תובע כנגד שני החשודים (25, 20 רמלה) על הכוונה להגיש נגדם כתב אישום בימים הקרובים וכן בקשה למעצרם עד תום ההליכים.