הסוכן הסמוי שהפליל עשרות עבריינים מדבר לראשונה

בתיעוד מיוחד חושפת משטרת ישראל את פעילותו של סוכן סמוי בתחום הסמים שהביא למעצרם של לא פחות מ-34 עברייני סמים ונשק | "יש לי תחושת סיפוק מאוד גבוהה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/10/21 18:53 יח בחשון התשפב

הסוכן הסמוי שהפליל עשרות עבריינים מדבר לראשונה
משטרה, ארכיון, צילום: משטרת ישראל

המאבק בארגוני הפשיעה – היחידה המרכזית במרחב לכיש הפעילה סוכן סמוי, שהביא למעצר עשרות חשודים בסחר בסמים, שחלקם הגדול משתייכים באופן ישיר לארגוני פשיעה ופועלים תחת חסותם, היום בסרטון מיוחד שמתעד את פעילותו, הסוכן מדבר פעם ראשונה על העשייה הקשה.


(הסוכן הסמוי מדבר לראשונה).

הסוכן שגויס למשימה הוא שוטר שעבר במשך תקופה ארוכה הכשרה שאפשרה לו לחדור למעגל העבריינים, ולבסס את מעמדו עד לכדי קיום שיחות ומפגשים ישירים. הוא נשלח לבצע מגוון עסקאות עם יעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה, וזוהו כמי שמפעילים את קווי הסחר בסמים, ומזרימים כספים באופן ישיר לארגוני וכנופיות הפשיעה.

במהלך יותר מ-60 עסקאות, הצליח הסוכן לרכוש סמים מסוגים שונים, בשווי עשרות אלפי שקלים, ולהפליל 34 חשודים, רובם מאזור אשקלון, החשודים נעצרו והועברו לחקירה. בפשיטה על בתיהם נתפסו סמים מסוכנים, אקדח ורימוני הלם. במסגרת מבצע המעצרים נעצרו שלושה חשודים במעורבות באירוע ירי באשקלון, על רקע סכסוך פלילי ומאבק שליטה בקווי הסמים.

סמים מסוכנים ממשיכים להעסיק רבות את משטרת ישראל, לפני כשבועיים במסגרת המאבק חסר הפשרות שמנהלת משטרת ישראל בנגע הסמים למען שלום הציבור, בדגש על גידול וסחר, ערכו בלשי ימ"ר ת"א פעילות יזומה וממוקדת במהלכה עצרו כעת 7 חשודים, תושבי המרכז כבני שלושים, בחשד לגידול וייצור סמים בתנאי מעבדה, בהיקף עצום.

במסגרת הפעילות שהפכה כעת גלויה, חשפו השוטרים מעבדת הידרו תת קרקעית, של כדונם וחצי ובה אלפי שתילים החשודים כסם, המוערכים בלמעלה מ-15 מיליון ש"ח כן ציוד רב המשמש לגידול וייצור סמים כאשר כלל הממצאים הועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.