אסון בדימונה: שני אחים מתו מקורונה בתוך זמן קצר

שני אחים בשנות ה-60 לחייהם, מתו מקורונה לאחר שנדבקו בנגיף לפני שלושה שבועות ואושפזו בבתי החולים וולפסון וסורוקה. השניים לא התחסנו נגד קורונה, אחד מהם בשל סיבה רפואית | מפרוץ המגפה בישראל מתו מהנגיף 8,109 בני אדם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/11/21 22:13 כח בחשון התשפב

אסון בדימונה: שני אחים מתו מקורונה בתוך זמן קצר
מחלקת קורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הערב (ד') עולה, כי ביממה האחרונה אומתו לקורונה 666 בני אדם, מתוך 78,222 נבדקים לגילוי הנגיף, שהם שיעור של 0.86% מהבדיקות. בישראל ישנם 7,132 חוליפ פעילים, מתוכם מאושפזים בבתי החולים 194 חולים במצב קשה, מתוכם קריטי 135, מחוברים לאקמו 41 ועוד 118 מונשמים.

מאז פרוץ המגפה מתו מהנגיף בישראל 8,109 בני אדם. הערב פורסם כי שני אחים מדימונה מתו מקורונה בתוך זמן קצר. השניים נדבקו לפני שלושה שבועות ואושפזו בבתי החולים וולפסון וסורוקה. מדובר בג׳קי אדרי (62) חבר מועצת דימונה לשעבר, ואחיו מקסים (61). אדרי התפרסם כמי שהוביל מלחמה נגד כימיקלים לישראל ומפעלי ים המלח לאחר שפוטר מעבודתו. שניהם לא התחסנו נגד הנגיף, אחד מהם בשל סיבה רפואית.

אדל, בתו של ג'קי, ספדה בפייסבוק: "אבי יקירי אהוב לבי מסר נשמתו לבורא, בדיוק שעתיים אחרי אחיו היקר. בחייהם ובמותם לא נפרדו", כתבה. "אנחנו אוהבים אותך ותמיד נאהב. לוחם צדק, לב אמיץ. האיש שלי למשימות מיוחדות. היית ועשית כל כך הרבה בשביל הרבה אנשים, אבל בשבילי פשוט היית הסבא הכי טוב בעולם".

צוות הטיפול במגיפות והצוות המייעץ לחיסוני הקורונה יקיימו מחר דיון ציבורי לקראת ההכרעה בנושא מתן חיסוני קורונה לילדים בגילאי 5-11. לאחר שוועדת המומחים של ה-FDA המליצה על מתן חיסוני קורונה לילדים בגילאי 5-11, החליט צוות הטיפול במגיפות (צט"מ), לקיים דיון ציבורי פתוח ולהציג את המידע בנושא ואת מכלול השיקולים לקראת קבלת ההחלטה על המלצתו למנכ"ל משרד הבריאות.

צוות הטיפול במגיפות החליט לשדר את הדיון בשידור חי, ולהזמין את הציבור, הן להשמיע את עמדתו בפני חברי הוועדה והן להציג שאלות למומחים, כחלק מהליך שקוף בנושא. המלצת הוועדה לא תתקבל בדיון זה. הדיון יכלול את הצגת הנושא על ידי מומחים וחברת פייזר וכן מענה לסוגיות שיעלו מהציבור ושמיעת עמדות שונות.


(קמפיין עידוד החיסונים של משרד הבריאות)