ארוסתו של אהוביה סנדק ז"ל תלתה הזמנות לחתונתם: "תתקיים ביום השנה למותו"

מפגינות הגיעו למחות סמוך למשרד המשפטים בירושלים, וקראו ליועץ המשפטי לממשלה: העמיד לדין את השוטרים שהובילו למותו של אהוביה ז"ל | הוריו של סנדק, קבעו מזוזה בגבעה שהוקמה לזכרו סמוך לבת עין שבגוש עציון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/11/21 18:07 כח בחשון התשפב

ארוסתו של אהוביה סנדק ז"ל תלתה הזמנות לחתונתם: "תתקיים ביום השנה למותו"
המחאה מול משרד המשפטים, צילום: רות גרוסמן

מספר מפגינות בניהם ארוסתו של אהוביה סנדק ז"ל, שלהבת גולדשטיין, הגיעו הערב (ד') למשרד המשפטים בירושלים. המפגינות תלו על גדר משרד המשפטים שלטים הקוראים להעמיד לדין את השוטרים שפגעו ברכב בו נסע אהוביה, פגיעה שהובילה למותו. המאבטחים מנעו מהמפגינות להיכנס לשטח המשרד.

המפגינות תלו במקום הזמנה לחתונתם של אהוביה ז"ל ושלהבת שתתקיים "ביום השנה למות החתן, ב-ו' טבת בבית העלמין בכפר עציון". בשלט נוסף שנתלה במקום נכתב "את עבאס מפנקים, את אהוביה מטייחים. מנדלבליט הגש כתב אישום היום".

צילום: רות גרוסמן

טקס קביעת מזוזה התקיים אתמול בגבעת "אוהבי-יה" הסמוכה לישוב בת עין שבגוש עציון, שנהרסה בשבוע שעבר בידי המנהל האזרחי. את המזוזה קבעו הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, שהגיעו לתמוך בתושבי הגבעה. לאחר ההרס בשבוע שעבר בנו התושבים את בתי הגבעה מחדש והצהירו כי בכוונתם לכונן במקום ישוב בבוא היום.

"איננו מתכוונים להתייאש בעקבות ההתנכלויות מצד מערכת הביטחון ששכחה את החזון הציוני עליו הוקמה המדינה, ובכוונתנו להמשיך ולהיאחז בקרקע עד אשר תוקם במקום נוכחות יהודית קבועה", אמרו בגבעה.

הוריו של אהוביה סנדק סיפרו: "באנו לקבוע מזוזה בבית שהוקם בנקודת התיישבות חדשה שהוקמה בסמוך לישוב בת עין לזכרו של בנינו אהוביה.
פגשנו בגבעה יהודים צדיקים שעוסקים בפיתוח המקום יחד עם קביעת עיתים לתורה, וכל זאת מתוך אהבת הארץ עצומה שבוערת בקרבם".

"נקודת ההתיישבות שנמצאת מחוץ לגבולות הישוב, היא אות וסמל לכולנו שההרים שכל אחד מאיתנו רואה מחלון ביתו בישוב, הם לא רק נוף יפה, הם חלק מארץ אבותינו שעלינו ליישבה לפני שתעבור לידים זרות חלילה", הוסיפו.

אביו של אהוביה סנדק ז"ל |

אביו של אהוביה סנדק ז"ל | צילום: ללא

בגבעה שהוקמה לפני כחודשיים, מתגוררים משפחה וגרעין של בחורים שעוסקים בפיתוח המקום והכשרתו לקליטת משפחות נוספות בעתיד.

בתוך כך, מחר בשעה 20:30 צפויים הוריו של סנדק יחד עם תומכים רבים להפגין בגשר המיתרים בירושלים ולדרוש את העמדתם של שוטרי ימ"ר ש"י שגרמו למותו של אהוביה לדין.