דיווח בסוריה: ישראל תקפה סמוך לדמשק

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי במהלך הלילה ישראל תקפה יעדים סמוך לדמשק. מערכת ההגנה האווירית במדינה הגיבה בירי טילים נגד מטוסים, נזק נגרם למבנים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/11/21 07:21 כח בחשון התשפב

דיווח בסוריה: ישראל תקפה סמוך לדמשק
תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

במדינה הערבית מדווחים הלילה (ד') על תקיפות ישראליות סמוך לעייירה זאקיה, מדרום לבירה דמשק, כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה, "סאנא". לאחר שכמה טילים נורו לעבר מטרות בשטח האזור, מערכות ההגנה האוויריות הגיבו בירי טילים נגד מטוסים. 

עוד עולה מהדיוח, כי לא נמסר על נפגעים, אך נזק נגרם לכמה מבנים במקום. כזכור, בסוף השבוע האחרון דיווחו כלי תקשורת במדינה על תקיפה ישראלית באזור דמשק וכי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו. היעד, כך על פי הדיווחים, היה משלוח נשק מתקדם שיועד לארגון הטרור חיזבאללה, שעשה דרכו לגבול בין סוריה ללבנון. לפי הדיווחים, רוב הטילים יורטו והיתר התפוצצו בשטחים פתוחים ללא גרימת נזק משמעותי.

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח כי באזור שבו התרחשה התקיפה המיוחסת לישראל נמצאים מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה, המיליציות השיעיות שנמצאות בחסות איראן, ומטות של צבא סוריה. על פי הדיווח בתקיפה נהרגו חמישה אנשי המיליציות השיעיות וארגון חיזבאללה.

הרשות לפינוי מוקשים ונפלים במשרד הביטחון חשפה אתמול (ג') ברמת הגולן בונקר סורי ענק ועמוס בתחמושת מתקופת מלחמת ששת הימים, עמוס במאות פצצות ובתחמושת רבה מתקופת מלחמת ששת הימים, מהבונקר שנחשף ירו חיילי צבא סוריה על יישובי עמק החולה.