עקב בעיית נגישות: קארין אלהרר לא נכחה בנאום ראש הממשלה בוועידת האקלים

שרת האנרגיה התבקשה לעלות על שאטל שאינו נגיש כדי להיכנס למתחם הוועידה בסקוטלנד, ומשלא קיבלה אישור להיכנס בדרך אחרת נאלצה לחזור למלון. בנט הנחה, והשרה תגיע מחר בליווי שיירת ראש הממשלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/11/21 19:17 כו בחשון התשפב

עקב בעיית נגישות: קארין אלהרר לא נכחה בנאום ראש הממשלה בוועידת האקלים
צילום: Gili Yaari/Flash90

שרת האנרגיה קארין אלהרר לא נכנסה למתחם ועידת האקלים שנערכה היום בגלזגו שבסקוטלנד עקב בעיית נגישות. אלהרר, שסובלת ממחלת ניוון שרירים ומתניידת באמצעות כיסא גלגלים, סיפרה כי היא התבקשה לעלות על שאטל שאינו נגיש ולא קיבלה אישור להיכנס בדרך אחרת. 

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם בפני הוועידה מוקדם יותר היום, וכפי שעולה, השרה הישראלית לא נכחה באולם בזמן הדיון ונאלצה לחזור למלון. בנט שוחח עם נציגת יש עתיד בממשלה לאחר המקרה, ומסר שהישארותה מחוץ למתחם בגלל בעיות נגישות לא מקובלת עליו. בהנחייתו, השרה תגיע מחר למתחם הוועידה בשיירת ראש הממשלה. ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ויושב ראש מפלגתה של אלהרר מסר בתגובה, "אי אפשר לדאוג לעתיד, לאקלים, ולקיימות אם לא נדאג קודם לבני האדם, לנגישות ולאנשים עם מוגבלויות". 

במהלך נאומו בפסגה העולמית אמר ראש הממשלה כי "ישראל היא אולי 60% מדבר, אבל הצלחנו לגרום לה לפרוח. אנחנו אולי נמצאים באחד המקומות היבשים ביותר על פני כדור הארץ, אבל הצלחנו להפוך למדינה מספר אחת בעולם בתחום חדשנות במים. כמדינה עם הכי הרבה סטארט-אפים לנפש בעולם, עלינו לתעל את מאמצינו להצלת העולם שלנו. שינוי התנהגותי לא יכול להביא אותנו אל היעד. לשם כך נזדקק להמצאות חדשות ולטכנולוגיות חדשות, שעדיין לא דמיינו". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן