ישראלי באבו דאבי חצה באור אדום ונאלץ להיפרד מ-60 אלף שקלים

תייר ישראלי שטייל באבו דאבי לא האמין שזה קורה לו. התייר ברכב יוקרה מושכר, חצה ברמזור באדום ונקנס בעשרות אלפי שקלים. מדריך טיולים: "הישראלים חושבים שאיחוד האמירויות זה כמו בישראל והם יכולים להשתולל בכבישים ולעשות מה שבא להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 19:28 כב בחשון התשפב

ישראלי באבו דאבי חצה באור אדום ונאלץ להיפרד מ-60 אלף שקלים
למבורגיני, צילום: shutterstock

מה הייתם אומרים לשוטר בישראל לו היה אומר לכם שהקנס שקיבלתם על חציית צומת ברמזור אדום עומד על 45 אלף שקלים? כנראה שרובכם היו חוטפים הלם. אמנם בישראל אנחנו רחוקים מהמציאות הזו, אבל באבו דאבי החוק נוקשה הרבה יותר.

לתייר ישראלי שנסע באור אדום בעת שטייל באבו דאבי ברכב יוקרה מסוג "למבורגיני" ששכר- זה קרה. התייר נאלץ לשלם מכיסו 45,000 שקלים לרשויות באבו דאבי בעקבות העבירה. ואם זה לא מספיק, בגלל שהרכב שבו נהג הוחרם לחודש ימי, הוא חויב לשלם גם לחברת ההשכרה עוד 15,000 שקלים כפיצוי. כך פרסם כתב מאקו שמעון איפרגן.

לתייר לא נותרו יותר מדי אפשרויות התמקחות, לאחר הרשויות באבו דאבי העבירו לישראלי מסר חד משמעי: שלם את החוב, אם תסרב - לא תצא משטח המדינה.

"הוא לקח הלוואה מהבנק ובעזרת חברים קרובים הוא שילם את הקנס ורק אז יכול היה לצאת מהמדינה. זה לקח לו שבוע", סיפר אחד החברים שלו. מדריך טיולים ישראלי ששוחח עם כתב מאקו הוסיף: "הישראלים חושבים שאיחוד האמירויות זה כמו בישראל והם יכולים להשתולל בכבישים ולעשות מה שבא להם. יש פה מצלמות שמתעדות הכול והקנסות פה כבדים ביותר, אין פה חוכמות. הם עושים הכול כדי למגר את הפשע ועבירות התנועה. כנראה שהתייר הישראלי יצטרך להבין דרך הכיס שפה מחמירים מאוד עם עברייני תנועה ולא משנה אם זה תייר או מקומי".

על פי ההערכות מאות ישראלים נקנסו בגין עבירות תנועה שביצעו. באבו דאבי למשל, העלו את סכום הקנס לנהגים שנוסעים באור אדום ל-50 אלף שקל. רק כדי להשוות: בישראל הייתם יוצאים עם 1500 ש"ח ו10 נקודות.