מה גובה הקנס שקיבלה הגרושה שסירבה לקיים ברית מילה לבנה?

בית הדין הרבני בבאר שבע דורש מאם גרושה לבצע הטפת דם בהתאם לדרישתו של הגרוש שלה, אם תסרב, תקבל קנס בגובה 7,500 שקלים | תגובת האם: "זכותי לא לערוך ברית מילה לבני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/21 15:08 א בחשון התשפב

מה גובה הקנס שקיבלה הגרושה שסירבה לקיים ברית מילה לבנה?
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

תושבת דרום הארץ נקנסה בסכום של 7,500 שקלים בגלל סירובה לערוך ברית מילה לבנה שנולד מהול. כך פורסם היום (ה') ב'מאקו'. הסיפור הלא רגיל מתחיל בגירושין של האישה ובעלה לאחר ארבע שנות נישואין ושני ילדים. 

הבעל, שמשלם דמי מזונות לילד הגדול, הגיש תביעה בבית המשפט לענייני משפחה בה דרש לברר את אבהותו על הילד הקטן שכיום הוא בן כחצי שנה. לטענתו, האם מערימה עליו קשיים בבירור האבהות, ומצד שני מתעקשת שישלם דמי מזונות.

הבעל לשעבר דרש לערוך ברית מילה לבנו לכאורה ולעשות בדיקת אבהות לקביעה סופית האם הוא אבי הילד. מנגד, האם סירבה לערוך את הטקס בטענה שבנה נולד נימול. "מוהל בעצמו שבדק את הילד קבע שהוא נימול ומבחינתי אין צורך בטקס ברית מילה. זה מיותר לגמרי", טענה האם.

הגרוש, שממשיך לטעון שהוא האב האמיתי של הילד, דרש לערוך טקס ברית מילה למרות שהילד נימול ושאביו, סב התינוק, ישמש כסנדק בברית. האם התנגדה והגרוש הגיש בקשה דחופה לבית הדין הרבני בבאר שבע במטרה לכפות עליה את ביצוע הברית כהלכה.

לפני כחודש הדיינים קבעו  שהאירוע ייערך תוך שבעה ימים בבית כנסת. האם התבצרה בעמדתה וטענה שאם הייתה יודעת שהילד נימול לא הייתה מסכימה מלכתחילה לקיום הטקס.

האב המתוסכל פנה שוב לבית הדין הרבני. הפעם הדיינים אישרו שאכן התינוק נולד נמול וכי ניתן לערוך לו טקס ברית מילה הכוללת רק הטפת דם, פעולה שבה מבצעים שריטה קלה במקום המילה כאשר הילד נולד נימול. הדיינים החליטו להקפיא את החלטתם למשך שבוע, והודיעו לאישה כי אם תסכים לערוך את טקס הברית, הקנס - הוצאות משפט שילכו לקופת המדינה על סך 5,000 שקלים ועוד 2,500 שקלים הוצאות משפט של אבי הפעוט - יבוטל.

האם נותרה בסירובה: "זכותי לא לערוך ברית מילה לבני. מאחר ולא ברור האם הגרוש שלי הוא אבי הילד", טענה. "זו החלטה מקוממת שפוגעת בי כלכלית כדי לכפות עליי דבר שאני לא רוצה. איך אסכים לערוך ברית מילה לאדם שאין החלטה כלפיו האם הוא ילד של הבן שלי? אני מיואשת מאוד אין לי מאיפה לשלם את הקנס הזה שזה שתי משכורות שלי".

 

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן