גנץ מספר שבית המחבל נהרס, אך הבית עדיין עומד על תילו

ריזק אבו סלאח המחבל שרצח את גיא פרדימן, ממשיך לגור בבית בלתי חוקי שבנה בגוש עציון. בתשובה לשאילתה שהגישה ח"כ אורית סטרוק לשר הביטחון נאמר שהבנייה: "טופלה בהליכי פיקוח ואכיפה - ונהרסה". בשטח הבית עדיין עומד על תילו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 17:32 כב בחשון התשפב

גנץ מספר שבית המחבל נהרס, אך הבית עדיין עומד על תילו
בית המחבל, צילום: ללא

ריזק אבו סלאח, אשר רצח את החייל גיא פרידמן בשנת 1990 בפעילות מבצעית בבית לחם. ממשיך לגור בביתו על אף שבמשרד הביטחון מסרו לח"כ סטרוק שהבית פונה ונהרס. לפני כחודשיים הגישה חה"כ אורית סטרוק שאילתא לשר הביטחון בני גנץ בעניין בית המחבל ריזק אבו סלאח אשר רצח את החייל גיא פרידמן בשנת 1990 וממשיך לגור בבית בלתי חוקי בסמוך לישוב יהודי בגוש עציון.

בתשובה לשאילתה של ח"כ אורית סטרוק לשר הביטחון גנץ, אשר נשלחה אליה בימים האחרונים, נכתב כי אמנם העיבודים החקלאיים על ידי אבו סלאח נעשים בהתאם לדין ובאופן חוקי, אך "כפי שהובא לידיעתי, מבחינה שנערכה על ידי הגורמים הרלוונטיים עולה כי הבנייה בוצעה ללא היתר ובניגוד לדין, ועל כן טופלה בהליכי פיקוח ואכיפה - ונהרסה".

עם זאת, מבנה קטן שהוצב ע"י האיחוד האירופי סולק ע"י המחבל עצמו, אבל במקביל המבנה המרכזי נותר במקומו, והתמונות שצולמו בשטח מעידות על כך שהמחבל משתמש בו ללינה, בישול ואכילה, קריאה ועוד. התברר שהאמירה של שר הביטחון בני גנץ לא קשורה למציאות ,והבית ממשיך לעמוד על תילו.

צילום: ללא

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק ביקורת חריפה על המצב: "כבר התרגלנו שהמנהל האזרחי לא נלחם בהשתלטות ובבניה הפלסטינית הבלתי חוקית, אבל עכשיו נתקלנו ברף חדש: גם לא הורסים, וגם מדווחים שכן הרסו". בהמשך פנתה סטרוק לגורמי ימין מהקואליציה: "אני קוראת לחברי בקואליציה להתעורר, כי בזמן שהרשות הפלסטינית מסתערת על שטחי סי ועושה בהם כבתוך שלה - אין שום גורם ישראלי שנלחם מהצד השני, הכל, אבל הכל - דיבורים"