סטרוק בווידוי אישי: "היו לי חובות עצומים"

חברת הכנסת ממפלגת "הציונות הדתית" חושפת בוועדת החינוך כי בעבר משפחתה נכנסה לחובות גדולים: "לא יכול להיות שהורים שרוצים שהבן שלהם ילמד בתלמוד תורה יכנסו לבור התקציבי שאני נכנסתי אליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 13:14 כא בחשון התשפב

סטרוק בווידוי אישי: "היו לי חובות עצומים"
סטרוק, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הבוקר התכנסה ועדת החינוך של הכנסת לדיון בעניין גובה התשלומים של הורים לחינוך הפרטי, והפערים הגדולים בין החינוך הממלכתי לחינוך הפרטי. בדיון השתתפה חברת הכנסת אורית סטרוק, לה 11 ילדים, והיא שיתפה במצב הכלכלי שהגיעה אליו בעקבות התשלומים הגבוהים: "נכנסנו לבור תקציבי ברמה של מה יש במקרר ומה הילדים ילבשו". היא הוסיפה כי מדובר על עשרות אלפי שקלים, אני לא יודעת מה הורים שלא זכו להיות חברת כנסת עושים במצב הזה".


(אורית סטרוק מדברת בוועדה, הבוקר).

סטרוק התייחסה לתשלומים הגבוהים לתלמודי תורה ושיתפה בהתמודדות האישית שלה עם החובות עצומים ששילמה רק שנים קדימה, כשנבחרה להיות חברת כנסת: "למזלי האישי ברבות הימים התגלגלתי להיות חברת כנסת והדבר הראשון שעשיתי זה ללכת לתלמוד תורה ולשלם את החובות העצומים שהיו לי".

היא המשיכה ואמרה: "הקב"ה חנן אותי בשישה בנים, אני יכלה לומר לך אדוני היושב ראש, ההחלטה שקיבלנו לשלוח את הבנים ללמוד בתלמוד תורה כדי לתת להם חינוך יותר מעמיק ורחב בעולמם התורני העיקה על התקציב שלנו באופן שלא יתואר". 

סטרוק פנתה ליושב ראש הועדה מעומק ליבה ואמרה: "לא יכול להיות שהורים שרוצים שהבן שלהם ילמד בתלמוד תורה יכנסו לבור התקציבי שאני נכנסתי אליו". היא שיתפה באופן אישי על המצב הקשה שהיא ובעלה היו נתונים בו "היו לזה נגזרות לא רק ברמה של האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו חופשות, נכנסנו לבור תקציבי ברמה של מה יש במקרר ומה הילדים ילבשו".