בנט בפגישה עם נשיא שוויץ: "מאמין שנחווה פנדמיות נוספות"

ראש הממשלה נפגש עם נשיא שוויץ גי פרמלן, והתייחס לתחלואת הקורונה בעולם: "העולם חייב ללמוד לחיות עם זה" | בעניין הגרעין האיראני ביקש בנט: פעל לצעדים נחרצים נגד ההתקדמות האיראנית בפרויקט הגרעין

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 15:01 כב בחשון התשפב

בנט בפגישה עם נשיא שוויץ: "מאמין שנחווה פנדמיות נוספות"
ראש הממשלה והנשיא השוויצרי, צילום: רועי אברהם, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (ה') עם נשיא שוויץ, גי פרמלן, בלשכתו בירושלים. השניים דנו בדרכים להידוק היחסים הבילטרליים בין המדינות, בדגש על תחומי החדשנות, המדע והפיתוח. בנט שיתף בהצלחה הישראלית בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה, וציין, כי ישראל תשמח לחלוק עם שוויץ את תובנותיה בנושא.

בפגישה הציג ראש הממשלה את הראייה הישראלית ביחס לאיום האיראני וביקש כי שוויץ, כמדינה חברה במועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), תפעל לצעדים נחרצים נגד ההתקדמות האיראנית בפרויקט הגרעין.

בנט פתח את דבריו מול פרמלן, ואמר: "ליחסים בין ישראל לשוויץ יש שורשים עמוקים. הקונגרס הציוני הראשון התקיים בבאזל בשנת 1897. בשנים שלאחר מכן, אירחה שווייץ את הקונגרס הציוני 14 פעמים נוספות, עד להכרזת העצמאות של ישראל בשנת 1948. בעודנו מהרהרים בעברנו, היום אנחנו מביטים אל עבר העתיד באופטימיות".

"אדוני הנשיא, אנחנו רוצים לשתף פעולה עם שווייץ בתחומים רבים, כולל במאבק העולמי נגד נגיף הקורונה, שבה הן ישראל והן שווייץ צברו מומחיות משמעותית. אפשר ללמוד מכם רבות, ואני בטוח שההיפך גם נכון. אני מאמין שנחווה פנדמיות נוספות בעתיד והעולם חייב ללמוד לחיות עם זה". 

לסיום אמר ראש הממשלה כי בישראל יש רצון לשתף פעולה עם השוויצרים גם בתחומים נוספים כמו עסקים, טכנולוגיה ובחדשנות. "לשתי המדינות שלנו יש הרבה להציע, ובאופן ספציפי בנושא שינוי האקלים. אנחנו מבינים שמדובר במשימה גדולה לילדינו, לנכדינו, לעתידנו, ונוכל לעשות זאת ביחד".  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן