הדלק חזר לאיראן: אלפי תחנות נפגעו במתקפת הסייבר

מתקפת סייבר ברפובליקה האיסלאמית אתמול גרמה להודעות גינוי נגד המנהיג הרוחני חאמנאי על שלטי חוצות אלקטרוניים ולשיבושים בתחנות הדלק. בניסיון למזער נזקים טוענים גורמים בשלטון כי התקלה הייתה רק במשאבות המוזלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 10:54 כא בחשון התשפב

הדלק חזר לאיראן: אלפי תחנות נפגעו במתקפת הסייבר
הפגנה באיראן, ארכיון, צילום: shutterstock

לאחר שאתמול (ג') כלי תקשורת ברפובליקה האיסלאמית של איראן דיווחו על תקלות ושיבושים בתחנות הדלק, שנגרמו עקב מתקפות סייבר, כלי תקשורת במדינה מדווחים הבוקר (ד') כי 80% מתחנות הדלק שבוע לפעילותן הרגילה, ועל פי הדיווחים, 4,300 תחנות נפגעו. 

ההפרעות בשאיבה התקינה גרמו לתורים ארוכים של רכבים ברחבי המדינה, מראות שמזכירים את התורים הארוכים שנרשמו בלבנון מוכת העוני, שם המצב הכלכלי וצניחת המטבע הביאה לקריסת הממשלה, בנוסף לפיצוץ בביירות בקיץ של שנה שעברה שרק החמיר את המצב. 

כמו כן, מעבר למתקפה על תחנות הדלק, נפרצו גם שלטי רחוב אלקטרוניים והציגו הודעות בגנות המנהיג העליון הרוחני של המדינה, עלי חוסייני חאמנאי, "חאמנאי, איפה הדלק שלנו?". 

תחנת כוח בדרום איראן

תחנת כוח בדרום איראן צילום: shutterstock

בניסיון למזער נזקים ולהוכיח כי הפגיעה לא הייתה משמעותית, השלטונות במדינה טענו השיבושים נגרמו בעיקר במשאבות המוזלות, ואילו מי שבאמת נזקק לדלק יכול היה לעשות זאת בקנייה יקרה יותר. 

בתחילת השבוע דווח כי מטוסי חיל האוויר ספגו אש מסוללות נ"מ מתוצרת איראנית בשעה שהתקיפו יעדים בסוריה, באירוע לא היו נפגעים וצה"ל השמיד את הסוללות בתגובה. האם יתכן שיש קשר בין הדברים? ראש מערך ההגנה של איראן, הגנרל גולמרזה ג'לילי, האשים את ישראל בתקיפה ואמר כי "הציונים הם שעומדים מאחורי השיבושים הקשים במערך חלוקת הדלק", כך על פי דיווח של ישראל היום.