נחמן אש מגיב על המתקפה: "לא נכון לדבר נגדנו"

לאחר הביקורת של ראש הממשלה על נציגי משרדו, שר הבריאות מגבה אותם אך עדיין דבק בעמדת בנט, "לא נכון לסגור את המדינה". במהלך החג נפטרו עוד 8 בני אדם מנגיף הקורונה | פייזר הגישה את תוצאות הניסוי לחיסון בקרב ילדים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/09/21 22:54 כב בתשרי התשפב

נחמן אש מגיב על המתקפה: "לא נכון לדבר נגדנו"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם תום חגי תשרי ולקראת החזרה לשגרה, פרסם הערב (ג') משרד הבריאות את נתוני התחלואה העדכניים של מגיפת הקורונה, מהם עולה כי ביממה האחרונה נפטרו עוד 8 בני אדם. 5,159 מאומתים חדשים התגלו אתמול, מתוך 135,349 בדיקות לגילוי הנגיף. ישנם 660 חולים שמצבם מוגדר קשה, ומתוכם 227 מונשמים. 7,692 נפטרים בישראל במצטבר מפרוץ המגפה. נתוני המתחסנים ממשיכים להיות מעודדים, כאשר 3,252,662 בני אדם התחסנו במנה השלישית, 5,621,478 מתחסנים מנה שנייה, ו-6,096,487 איש ואישה התחסנו במנה הראשונה בלבד. 

בתוך כך, העימות בין הדרג המקצועי לראש הממשלה נמשך, כאשר הפרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות התראיין הערב לחדשות 12, לאחר דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט על צמרת המשרד ואמר: "לא היה נכון לדבר נגדנו". עוד הוסיף מי שהיה פרויקטור הקורונה, "מה ששמענו מראש הממשלה מצער אותנו. יש לי תחושה קשה שאלה הדברים שנשמעו באו"ם ולא ההישגים שלנו, על זה היה צריך לדבר באו"ם. לא נעים לשמוע דברים כאלה. לא ציפינו לזה ואני שלם מאוד עם עבודת אנשי משרד הבריאות". 

גם שר הבריאות ניצן הורוביץ הגן על אנשי משרדו, ולאחר שראש הממשלה ניצל את התדרוך לכתבים לאחר נאומו במטה האו"ם בניו יורק כדי למתוח ביקורת על צמרת משרד הבריאות, כאשר טען כי הם לא רואים את התמונה המלאה בקבלת ההחלטות, טען השר בראיון לכאן חדשות כי הוא מסתייג מהדברים של בנט. "אנשי מערכת הבריאות עושים עבודה מדהימה ואני מגבה אותם ב-100% משום שאני תומך במדע והרפואה וזה תמיד השיקול הראשון שלנו. חובת מומחי הבריאות היא להציג למקבלי ההחלטות את המלצתם המקצועית".

יחד עם זאת הוסיף כי, "לא נכון לסגור את המדינה ולהשבית ולשלוח מאות אלפים לאבטלה. יש מגבלות התקהלות ותו ירוק, יש בדיקות רחבות מאוד ובידודים. לא מוכן לסגור את המדינה בכל פעם שיש בעיה בריאותית".

בתוך חברת פייזר הודיעה כי תוצאות הניסוי שנערך לחיסון נגד קורונה בקרב ילדים בגילי 5-11 הוגשו למנהל המזון והתרופות האמריקאי ובשבועות הקרובים ענקית התרופות צפויה להגיש בקשה רשמית להתחיל לחסן ילדים. על ממצאי החיסון, נרשמה עלייה משמעותית בכמות הנוגדנים. 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן