שלף את האקדח ושיחק בסכין: המבוכה החדשה של קובי שבתאי

מפכ"ל המשטרה לא שומר על כללי הזהירות הנדרשים, ובשני אירועים שונים הוא שלף נשק, כאשר באחד מהם אף גרם לדימום של ראש אגף המבצעים ולפינויו לבית החולים. המשטרה בתגובה: "פרטי רכילות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/10/21 09:56 כ בחשון התשפב

שלף את האקדח ושיחק בסכין: המבוכה החדשה של קובי שבתאי
המפכ"ל קובי שבתאי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפקח הכללי של משטרת ישראל נדרש למיומנויות רבות וכישורים מעולים, בתור האיש העומד בראש ארגון האכיפה הרשמי של המדינה. לכן, כמה מפתיע לגלות כי רב ניצב קובי שבתאי, המפכ"ל ה-19 של מדינת ישראל, היה מעורב בתקרית מצערת בה פצע את עמיתו ואף גרם לו לקבל טיפול רפואי. 

על פי דיווח של העיתונאי ג'וש בריינר, ובהתבסס על קצינים במשטרה, המפכ"ל השתמש בנשקו האישי לצורך סימון על מצגת. במהלך אירוע שנערך לפני חודש, המפכ"ל נעזר בלייזר שעל אקדחו כדי לסמן על הלוח, בזמן שבמקום נכחו עוד אנשים, זאת בניגוד לנהלים המתירים שימוש בנשק רק לצורך מעצר או במקרה של סכנת חיים מיידית. 

הדיווח הזה מצטרף לאירוע נוסף שהתרחש לפני שנה, מביך לא פחות. שבתאי, קצין בן 56 שבעברו שימש כמפקד משמר הגבול, השתתף בדיון ובמהלכו החל לשחק בסכין האישית שלו. בטעות, ובלי לשים לב, הוא פצע את ירכו של ראש אגף המבצעים, שהחל לדמם ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. במחלקה לחקירות שוטרים לא נפתחה חקירה, למרות שהמקרה הובא לידיעתם. 

הדיווחים הללו מצטרפים לשנה הקשה שעברה על המשטרה, עם אסון מירון שגבה את חייהם של 45 בני אדם באירוע אזרחי והפרעות בערים המעורבות במהלך מבצע שומר החומות. על כך אמר שבתאי בעבר לידיעות אחרונות כי "באותם ימים אנחנו היינו ערוכים עם אלפי שוטרים ולוחמים בירושלים, ועצרנו מה שהיה יכול להיות אינתיפאדה. לקח לנו יממה לרכז כוחות ולגייס מילואים. בארבעה ימים החזרנו את השקט לערים המעורבות". 

מהמשטרה נמסר בתגובה לדיווח של עיתונאי הארץ כי מדובר ברכילות שמטרתה לפגוע במשטרה ובעומד בראשה. "דווקא בשעה שהארגון בעיצומה של מלחמה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, זהו זמן לעשייה מבצעית וללחימה בפשיעה ולא לפרטי רכילות המובאים על ידי גורמים עלומים", אמרו. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן