תקיפת השוטרים בכפר קאסם | המפכ"ל: "נתתי אישור לכל השוטרים להסתובב עם אלות"

בעקבות האלימות שספגו השוטרים ביום שישי, רנ"צ קובי שבתאי הגיע להערכת מצב מיוחדת בתחנת משטרת כפר קאסם. בדבריו התייחס לפעילות השוטרים שלמרות האלימות הצליחו לעצור בשטח את החשודים המרכזיים בתקיפה: "אירוע של חתירה למגע של שני שוטרים ומתנדב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/10/21 12:31 כז בתשרי התשפב

תקיפת השוטרים בכפר קאסם | המפכ"ל: "נתתי אישור לכל השוטרים להסתובב עם אלות"
הערכת מצב היום. המפכ"ל קובי שבתאי, צילום: דוברות המשטרה

בעקבות אירוע האלימות כלפי שוטרים בכפר קאסם ביום שישי, הגיע הבוקר (א') מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, לתחנת משטרת כפר קאסם לצורך הערכת מצב מיוחדת ולשוחח עם מפקדי ושוטרי התחנה בהשתתפות הסמפכ"ל, ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת, בכירים נוספים וסגל פיקוד התחנה. "אירוע של חתירה למגע של שני שוטרים ומתנדב. אירוע אלימות מאוד מאוד קשה ובסופו של דבר הם יוצאים משם עם שני העצורים, שניי העבריינים", תיאר המפכ"ל. 

בדבריו התייחס המפכ"ל לפעילות השוטרים, שלמרות האלימות שהופעלה כלפיהם הצליחו לעצור בשטח את החשודים המרכזיים בתקיפה, לאמצעים שעומדים לרשות השוטרים לרבות האלות בהן ניתן לבצע שימוש במקרים מהסוג הזה ולגיבוי שניתן לשוטרים מצדו ומצד פיקוד המשטרה. 

המפכ"ל שבתאי פתח ואמר: "האלימות שהופנתה כלפי השוטרים לא תרתיע אותנו מלהמשיך לפעול בכל זמן ומקום, לא במגזר הערבי, לא במשפחות הפשע ולא בשום מקום אחר. נמשיך לפעול באותה נחישות ומקצועיות כמו שפעלו השוטרים ביום שישי". 

"אני בא לתמוך ולחזק את השוטרים כולם בעשיה היומיומית. לא פשוט להתמודד עם סד"כים כל כך קטנים מול אירועי אלימות שהם בהיקפים מאוד מורכבים וכאן אני בא להגיד יישר כוח על העשייה". 

שבתאי דיבר גם על תושבי כפר קאסם. "אני חייב להגיד שרוב תושבי כפר קאסם כולל ראש הרשות מאוד בעד ומאוד תומכים. אנחנו צריכים להתייחס לקבוצה הנורמטיבית ולתת לה את השירות כאשר מוקיעים את הלא נורמטיביים את אותם עבריינים עליהם צריך לשים את היד ולסכל כל אירוע מצדם".

"אירוע של חתירה למגע של שני שוטרים ומתנדב. אירוע אלימות מאוד מאוד קשה ובסופו של דבר הם יוצאים משם עם שני העצורים, שניי העבריינים", תיאר.

לסיום אמר המפכ"ל כי יינתן גיבוי מלא לשוטרים: "יש לכם אלות. נתתי אישור לכל השוטרים ואני רוצה לראות את השוטרים מסתובבים עם אלות עליהם. הכל בהתאם לפקודות והנהלים של משטרת ישראל. יש אירוע של שימוש בכוח - יש לכם את כל הכלים ואתם תקבלו גיבוי מלא ממני ומכל סגל הפיקוד שהצטרף לביקור".