שומרים על הבית לאחר מבצע "שומר החומות": "רבנות צבאית רלוונטית"

ימים ספורים לאחר מבצע "שומר החומות", התכנסו משרתי הרבנות הצבאית בסדיר ובמילואים לכנס מיוחד לסיכום ימי הלחימה, שיפור המוכנות המבצעית והפקת לקחים. "הוצגה העשייה הנרחבת של הרבנות הצבאית תוך העמקה והפקת לקחים להמשך", נאמר בכנס

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 20:27 יד בתמוז התשפא

שומרים על הבית לאחר מבצע "שומר החומות": "רבנות צבאית רלוונטית"
הרב קרים ואנשי הרבנות הצבאית, צילום: דובר צה"ל

מספר ימים לאחר מבצע "שומר החומות" התכנסו סגלי הרבנות הצבאית בקרית ההדרכה שבנגב, ליום העמקה והפקת לקחים ממבצע "שומר החומות". בכנס השתתפו הרב הראשי לצה"ל, רמ"ט הרבנות, המטה המורחב של הרבנות הצבאית, וכלל סגלי הרבנות הצבאית בסדיר ובמילואים שנטלו חלק במבצע.

מטרת הכנס הייתה שיפור המוכנות המבצעית של הרבנות הצבאית למתן מענה מלא בכל תרחיש.
מפקדת הרבנות הצבאית וסגלי הרבנים בפיקודים המרחביים, בזרועות ובחילות, נתנו מענה במהלך המבצע למכלול תחומי הרבנות, בדגש על: חיזוק הרוח, שמירת השבת והכשרות ובכלל זה הקמת עירובין ואישור של תרומות מזון, מענה הלכתי מקיף ושלם וכן חלוקת ציוד הדת. כמו כן, הרבנות הצבאית תכננה, תיאמה, גייסה ופרסה כוחות כוננות לטיפול בחללים במקרה הצורך.

הרבנות עברה בצורה מהירה ממצב שיגרה לחירום, גייסה אנשי מילואים והייתה ערוכה לכל תרחיש. בנוסף לכך, חמ"ל הרב הראשי לצה"ל נפתח באופן כמעט מלא.

אנשי הרבנות הצבאית ביום העיון

אנשי הרבנות הצבאית ביום העיוןצילום: דובר צה"ל

כנס הפקת הלקחים נפתח בשיעור של הרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב איל קרים, אודות ביטחון והשתדלות במצות המלחמה על ארץ ישראל, לאור פירושו של רבנו בחיי לחטא המרגלים. הרב הצבאי הראשי הדגיש את החובה לפעול, ליזום וללמוד, והבהיר ש"השתדלות" מסוג זה אינה גורעת כלל ועיקר ממידת הביטחון בה'. בתום דבריו, הציגו סגלי הרבנות הצבאית את את ההישגים, התובנות והלקחים מן המבצע.

בהמשך היום, חולקו הקצינים לקבוצות למידה והעמקה, וכל קבוצה דנה בסוגיה משמעותית אחרת הקשורה בהפקת לקחים מהמבצע. את התובנות ותהליך היישום והבקרה הציגו הקבוצות השונות בפורמט TED.

רמ"ד אימונים ומוכנות רס"ן אברהם כליפה שאירגן והוביל את הכנס, סיכם את היום: "במהלך המבצע חיל הרבנות נתן מענה רלוונטי ומקצועי בכל תחומי הרבנות בשיתוף פעולה הדוק עם אגף המבצעים ואגף כח אדם. אני שמח שבכנס הוצגה העשייה הנרחבת של הרבנות הצבאית תוך העמקה והפקת לקחים להמשך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן