יום הגיבוש של הממשלה שינה מקום, האם הוא באמת יקרה?

נפתלי בנט ניסה לעודד את חבריו השרים והכריז על יום גיבוש. כנראה הוא לא תיאר לעצמו כמה שינויים והפתעות של הרגע האחרון ידרשו כדי לקיים את האירוע. פרשן חדשות 12 חושף את המיקום החדש

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/10/21 08:54 כ בחשון התשפב

יום הגיבוש של הממשלה שינה מקום, האם הוא באמת יקרה?
ישיבת הממשלה, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום הגיבוש שנקבע לחברי הקואליציה כדי להרגיע את האווירה ולהפיג מתחים עם ארוחה טובה לא מפסיק לייצר כותרות, כאשר הבוקר (ג') חושף העיתונאי עמית סגל עדכון נוסף על המיקום של האירוע החוויתי, אשר כבר פורסם עליו כי יערך במקום לא כשר וכי חברי רע"מ מתכננים להיעדר ממנו. 

על פי הדיווח, נראה כי יום הגיבוש לממשלת השינוי בראשות נפתלי בנט יערך במודיעין, וספק אם מדובר בעדכון האחרון בנושא, כיוון שמאז רגע הכרזת האירוע ביום ראשון האחרון, ההודעות על קיומו ואופן הפעילות ממשיכות להופיע. 

לאחר שנודע כי מועדון הגריי ביהוד שיארח את הבכירים לא כשר ופתוח בשבת, אמש (ב')  עלתה סוגיה נוספת שדורשת פתרון, ועליה עדיין הוכרזה החלטה. על פי דיווח של אתר וואלה, במפלגת רע"מ הודיעו כי הם מתכוונים להיעדר מיום הגיבוש, כיוון שהוא עתיד להתקיים בדיוק ביום הזיכרון לטבח בכפר קאסם, אירוע שבו נורו למוות 43 מתושבי הכפר בשנת 1956. עוד עולה מהדיווח, כי בקואליציה שוקלים לדחות את הגיבוש, או לקיים אותו ללא חברי המפלגה הערבית. 

כזכור, לא מדובר בפעם הראשונה בה רע"מ מכתיבה את התנהלות ראש הממשלה. בסוף החודש שעבר היה אמור בנט להגיע לביקור במתחם החיסונים של כללית באום אל פאחם, אולם ביטל את השתתפותו. "ביטול ביקור ראש הממשלה באום אל-פחם בא לבקשתנו, מתוך כבוד לזכר השהידים שנפלו במאורעות אל-קודס ולא-אקצא (אוקטובר 2000)", נכתב בהודעה של רע"מ. דוברו של ראש הממשלה, מתן סידי, מיהר לסייג. "אני מבהיר שדחיית הביקור במתחם החיסונים באום אל-פאחם נעשתה נוכח הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה", אמר אז, "זו הסיבה, וזו בלבד".

בהודעה החגיגית שנשלחה לחברי הקואליציה נכתב: "ביום שישי הקרוב: אירוע העוד רגע תקציב של הקואליציה, שרים, ח"כים בני ובנות זוגם מוזמנים, מרחיבים את הקואליציה באדיר מילר ועינת שרוף". בדיקה קצרה מעלה כי האירוע יתקיים במועדון שידוע כמקום לא כשר עם מנות חלביות לצד בשריות, כמו כן, המקום פתוח מדי שבת. מארגני האירוע מנסים להרגיע ואומרים כי הקייטרינג שיוגש לבכירים יהיה חיצוני.