יהיה או לא? עוד איום על יום הגיבוש לחברי הקואליציה

לאחר שראש הממשלה ניסה להרגיע את הרוחות בקואליציה המקרטעת עם הבטחה לאוכל טוב והופעה של אדיר מילר ועינת שרוף, התקלות ממשיכות להופיע. רע"מ מאיימת לא להשתתף עקב יום הזיכרון לטבח בכפר קאסם

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/21 20:24 יט בחשון התשפב

יהיה או לא? עוד איום על יום הגיבוש לחברי הקואליציה
ישיבת הממשלה, צילום: Alex Kolomoisky/POO

רק אתמול הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה על יום הגיבוש לחברי הקואליציה שצפוי להתקיים ביום שישי הקרוב, וכבר עולים הספקות האם יהיה או לא. לאחר שנודע כי מועדון הגריי ביהוד שיארח את הבכירים לא כשר ופתוח בשבת. כעת עולה עוד סוגיה שדורשת פתרון, הפעם דווקא מהצד שלא שומר כשרות בממשלה. 

על פי דיווח של אתר וואלה, במפלגת רע"מ הודיעו כי הם מתכוונים להיעדר מיום הגיבוש, כיוון שהוא עתיד להתקיים בדיוק ביום הזיכרון לטבח בכפר קאסם, אירוע שבו נורו למוות 43 מתושבי הכפר בשנת 1956. עוד עולה מהדיווח, כי בקואליציה שוקלים לדחות את הגיבוש, או לקיים אותו ללא חברי המפלגה הערבית. 

בהודעה החגיגית שנשלחה לחברי הקואליציה נכתב: "ביום שישי הקרוב: אירוע העוד רגע תקציב של הקואליציה, שרים, ח"כים בני ובנות זוגם מוזמנים, מרחיבים את הקואליציה באדיר מילר ועינת שרוף". בדיקה קצרה מעלה כי האירוע יתקיים במועדון שידוע כמקום לא כשר עם מנות חלביות לצד בשריות, כמו כן, המקום פתוח מדי שבת. מארגני האירוע מנסים להרגיע ואומרים כי הקייטרינג שיוגש לבכירים יהיה חיצוני.  

כזכור, לא מדובר בפעם הראשונה בה רע"מ מכתיבה את התנהלות ראש הממשלה. בסוף החודש שעבר היה אמור בנט להגיע לביקור במתחם החיסונים של כללית באום אל פאחם, אולם ביטל את השתתפותו. "ביטול ביקור ראש הממשלה באום אל-פחם בא לבקשתנו, מתוך כבוד לזכר השהידים שנפלו במאורעות אל-קודס ולא-אקצא (אוקטובר 2000)", נכתב בהודעה של רע"מ. דוברו של ראש הממשלה, מתן סידי, מיהר לסייג. "אני מבהיר שדחיית הביקור במתחם החיסונים באום אל-פאחם נעשתה נוכח הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה", אמר אז, "זו הסיבה, וזו בלבד".