הקורונה עדיין כאן הראשונים בעולם: בארצות הברית יכריעו האם לאשר את חיסון הקורונה לילדים

על פי הערכה, באמריקה צפויים לאשר את החיסונים של פייזר לילדים בגילים 5-11, ומיד לאחר מכן ההחלטה תתקבל גם בארץ. החיסונים יעילים בשיעור של 91% והמינון שניתן היה שליש מהמנה הניתנת למבוגרים. ד"ר פרייס: "לא חושבת שתוך שבוע וחצי נתחיל לחסן ילדים בישראל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/10/21 08:20 כ בחשון התשפב

הראשונים בעולם: בארצות הברית יכריעו האם לאשר את חיסון הקורונה לילדים
חיסון לקורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, צפוי להכריע היום (ג') את גורל החיסון נגד קורונה לילדים בגילאי 5-11 של חברת פייזר. על פי ההערכות, החיסון צפוי להיות מאושר ובמקביל יתחילו במבצע החיסונים לשכבת הגיל הצעירה בהקדם. על פי נתונים שהציגה ענקית התרופות האמריקאית, החיסונים יעילים בשיעור של 91% על ילדים בני 5-11, והמינון שניתן לילדים היה שליש מהמנה הניתנת למבוגרים. 

גם בישראל שוקלים להתחיל לחסן את הילדים, וזה יהיה בכפוף להחלטת מנהל התרופות האמריקאי. הגורמים בארץ נערכים לעידוד ההורים לחסן את ילדיהם, שעל פי מתווה הכיתה הירוקה החל גם בערים הצהובות, אינם מפסידים ימי לימוד במידה והם נחשפים לחולה קורונה מאומת בבית הספר. יתכן כי כחלק ממאמץ ההסברה הלאומי שקורא לציבור להתחסן, יבוטל התו הירוק הניתן על בסיס בדיקה סירולוגית לאיתור נוגדנים בילדים. 

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בראיון ל-103FM כי יש לכך משמעות רבה אולם לא מיידית. לדבריה, "לא חושבת שתוך שבוע וחצי נתחיל לחסן ילדים בישראל, אני חושבת שייערכו דיונים רציניים. אנחנו רוצים להציג את כל המידע לקהילה המדעית בישראל, לשתף את הציבור, ולהסביר על החיסון בזמן הקרוב, במהלך חודש נובמבר".

ההכרזה על החיסון הצפוי לילדים הגיעה כבר בשבוע שעבר, כאשר בהודעה רשמית של הבית הלבן נכתב: "ממשל ביידן מכריז על התוכנית כדי לוודא שאם החיסון מאושר לילדים בגילאי 11-5, הוא יופץ במהירות ויהיה זמין בנוחות ובצורה שוויונית בין המשפחות ברחבי המדינה". על פי גורמים בממשל, אלפי רופאים נתנו את הסכמתם למהלך, זאת בנוסף לכמות עצומה של בתי מרקחת במדינה שמאפשרים לאזרחים להתחסן. 

כזכור, לפני שלושה חודשים העניק מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישור רשמי לחיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר, זאת לאחר שעד כה ניתן החיסון כאישור חירום בלבד. מנכ"ל פייזר אלברט בורא בירך על ההחלטה. בהודעה שפרסם הוא מסר כי הוא מקווה שהאישור "יעזור להגביר את האמון בחיסון שלנו, כיוון שהחיסונים נותרו הכלי הטוב ביותר לסייע בהגנה על חיי אדם".

(קמפיין עידוד החיסונים של משרד הבריאות)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן