גבי לסקי: "או שיפסיקו לבנות בהתנחלויות, או שנחליט מה נעשה"

מכרזי השיווק ל-1,355 יחידות דיור ביישובי יהודה ושומרון ממשיכים להתסיס את הממשלה, וחברת הכנסת ממרצ אומרת בזעם: "אי אפשר להיות בקואליציה שבסופו של דבר מקדמת רק מדיניות של ימין קיצוני" | חברי מרצ ידונו על הבניה ביהודה ושומרון בישיבת הסיעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/21 09:10 יט בחשון התשפב

גבי לסקי: "או שיפסיקו לבנות בהתנחלויות, או שנחליט מה נעשה"
לסקי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הקפאת בנייה בת עשרה חודשים ביהודה ושומרון, פורסמו אתמול על ידי רשות מקרקעי ישראל ובהנחיית שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מכרזי שיווק ל-1,355 יחידות דיור ביישובים היהודיים. חברת הכנסת ממרצ גבי לסקי התייחסה הבוקר (ב') למהלך ואמרה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך בצורה כזאת.

"אי אפשר להיות בקואליציה שאמורה לקחת בחשבון את הצרכים של כל שותפיה, ובסופו של דבר מקדמת רק מדיניות של ימין קיצוני", אמרה לסקי ב-103FM. בהמשך אמרה: "או שיפסיקו לבנות בהתנחלויות, או שנחליט מה נעשה". לסקי נשאלה מה בכוונתם לעשות, והשיבה: "יש לנו ישיבת סיעה היום, אז אני לא יכולה להגיד מה".

לסקי ורז באביתר

לסקי ורז באביתר | צילום: עומדים ביחד

חברה למפלגה, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' אמר ב"כאן רשת ב": "מרצ לא יכולה להשלים עם ממשלה שתבנה בשטחים ותסכל את פתרון שתי המדינות - לא יעשו לנו מכירת חיסול. בנוגע למאחז אביתר - הוא לא יקום והבהרנו זאת". 

ביום רביעי יתקיים דיון נוסף במנהל האזרחי שיושב בבית ותכניות נוספות צפויות לקבל היתרי בניה אך לא את האישורים הסופיים.  בין היתר: קרני שומרון - 83 יח״ד, בית אל - 58 יח״ד, גבעת זאב - 40 יח״ד, ברקן - 28 יח״ד, טלמון - 224 יח״ד, פדואל - 20 יח״ד, עלי (נווה שוהם) - 628 יח״ד.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר אתמול : כי חיזוק והרחבת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון הכרחיים וחשובים לחזון המפעל הציוני. "אחרי תקופה ארוכה של קיפאון בבנייה ביהודה ושומרון, אני מברך על שיווקים של למעלה מ-1,000 יחידות דיור. אמשיך ואחזק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".