הנגיף עדיין כאן זן חדש של הקורונה התגלה בארץ: כך בנט נערך לקראתו

ראש הממשלה ערך התייעצות עם נציגי משרד הבריאות לאחר שזן חדש של הנגיף, AY4.2, התגלה בגופו של ילד בן 11 שנחת בארץ. בין ההחלטות שהתקבלו: שיתוף פעולה עם מדינות בהן התגלה הווריאנט ועדכון מתווה התיירות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/10/21 22:49 יד בחשון התשפב

זן חדש של הקורונה התגלה בארץ: כך בנט נערך לקראתו
בנט , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך התייעצות בעניין וריאנט הדלתא החדש AY4.2 (הווריאנט הבריטי) שהתגלה בישראל לאחרונה, יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, ממונה הקורונה פרופסור סלמן זרקא וגורמי מקצוע נוספים.

כזכור, אתמול (ג') הזן החדש של נגיף הקורונה התגלה בארץ כאשר ילד בן 11 ביצע בדיקת קורונה עם הנחיתה בנמל התעופה בן גוריון. בדיון הציגו גורמי המקצוע בפני ראש הממשלה את המידע שיש בשלב זה בעניין הווריאנט החדש, שמסוגו התגלו עד כה מקרים בודדים בישראל (בעקבות ריצוף גנטי שמבצע משרד הבריאות על דגימות מאומתים מהשבועות האחרונים). 

עוד הודגש, כי יש לעקוב באופן הדוק אחרי ההתפתחויות ולפעול באופן מהיר על מנת לשמור על ההצלחה עד כה בהתמודדות עם הנגיף. 

אלו ההנחיות שהתקבלו: 

  • התמקדות בכל מקרה של הזן החדש בישראל עם חקירה אפידמיולוגית מוגברת.
  • יצירת קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים לבירור ושיתוף מידע.
  • עדכון מתווה התיירות שיוצג מחר לראש הממשלה בהתאם למידע הקיים בעניין הזן החדש.
  • שיתוף המידע הקיים בישראל עם מדינות נוספות בעולם, בדגש על אירופה.
  • הגדלת יכולת הריצוף הגנטי באופן משמעותי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע.

מוקדם יותר היום, נאם נפתלי בנט בוועידת השלטון המקומי לחדשנות שהתקיימה במתחם אקספו בתל אביב ואמר:"ביחד צלחנו את גל הדתלא שעכשיו מכה בגל העולם, בלי יום סגר אחד. זה קרה בזכות שיתוף הפעולה ההדוק בין הממשלה לבין השלטון המקומי, שהתבטא בגדולתו בימים האלה". 

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום במשל"ט המשותף בטייבה, ביחד עם ראש העיר עו״ד שועאע מסארווה מנצור, מפקד מחוז דן בפיקוד העורף אל"מ חי רקח, מפקד היקל"ר סא"ל פטין ביראני ונציגי קופות החולים. במהלך הביקור קיבל שר הביטחון סקירה על מאמצי עידוד ההתחסנות בעיר שמובילה מערכת הביטחון ביחד עם העירייה ומשרד הבריאות. עוד דנו שר הביטחון, ראש העירייה וחברי המועצה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית, ובהשקעות הנדרשות בתשתיות ובחינוך שהממשלה עתידה לקדם. 

בני גנץ בביקור

בני גנץ בביקור צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בסיום הביקור אמר שר הביטחון גנץ: "אני רוצה להביע הערכה גדולה מאוד לאנשי פיקוד העורף על ההשקעה, נכון שזה התפקיד שלכם, אבל בכל זאת- 200 יום בשנה אלו מספרים אדירים, ראוי להביע על זה הרבה מאוד הערכה, אני מאוד מודה לכם".