בקרוב אצלנו? ילדים אמריקאים יוכלו להתחסן כבר בחודש הבא

בארצות הברית מעריכים כי האישור לחסן ילדים בגילים 5-11 יתקבל כבר בעוד עשרה ימים, ובכך יתחיל מבצע החיסונים לשכבה הצעירה. אלפי רופאים תומכים במהלך והחיסון מותאם במיוחד לילדים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/10/21 20:30 יד בחשון התשפב

בקרוב אצלנו? ילדים אמריקאים יוכלו להתחסן כבר בחודש הבא
חיסון לקורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ילדי ישראל חזרו לשגרה כמעט נורמלית עם המתווה לביטול הבידודים בבתי הספר שחל כבר גם בערים הצהובות, אולם הם עדיין חשופים לנגיף הקורונה, שלו השפעות בריאותיות וגם נפשיות על חייהם. בארצות הברית כבר צפויים לחסן גם את הילדים. 

לפי הערכות, האישור לחיסון של פייזר צפוי להינתן בתחילת נובמבר מטעם המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ומטעם ארגון ה-FDA, ובכך למעשה יחל באופן רשמי מבצע החיסונים הרחב בארה"ב לילדים בגילי 11-5. החיסון, שבו כמות נמוכה באופן משמעותי של החומר הפעיל, מותאם במיוחד לילדים צעירים. 

בהודעה רשמית של הבית הלבן נכתב: "ממשל ביידן מכריז על התוכנית כדי לוודא שאם החיסון מאושר לילדים בגילאי 11-5, הוא יופץ במהירות ויהיה זמין בנוחות ובצורה שוויונית בין המשפחות ברחבי המדינה". על פי גורמים בממשל, אלפי רופאים נתנו את הסכמתם למהלך, זאת בנוסף לכמות עצומה של בתי מרקחת במדינה שמאפשרים לאזרחים להתחסן. 

הנשיא ביידן.

הנשיא ביידן. צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

כזכור, לפני שלושה חודשים העניק מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישור רשמי לחיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר, זאת לאחר שעד כה ניתן החיסון כאישור חירום בלבד. מנכ"ל פייזר אלברט בורא בירך על ההחלטה. בהודעה שפרסם הוא מסר כי הוא מקווה שהאישור "יעזור להגביר את האמון בחיסון שלנו, כיוון שהחיסונים נותרו הכלי הטוב ביותר לסייע בהגנה על חיי אדם".