לומדים עם הקורונה בשורה לילדי הגן: מתווה "הכיתה הירוקה" יורחב גם לשכבה הצעירה

ראש הממשלה קבע כי הפטור מבידוד יחול גם על ילדי הגן ויורחב לערים הצהובות כבר מהשבוע הבא. יחד עם זאת, בשעות אחר הצהריים התלמידים לא יכנסו למקומות בהם נדרש תו ירוק והפיקוח על הבדיקות יהיה הדוק ככל האפשר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/10/21 07:33 יג בחשון התשפב

בשורה לילדי הגן: מתווה "הכיתה הירוקה" יורחב גם לשכבה הצעירה
חוזרים ללימודים, ארכיון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

בתחילת החודש אישרה הממשלה את מתווה "הכיתה הירוקה" על פיו תלמידים בערים הירוקות יזכו לפטור מבידוד ויבצעו בדיקות מהירות במשך שבוע במידה ונחשפו לחולה מאומת, ואמש (ב') התברר כי המתווה מתרחב ויכלול גם את ילדי הגנים. 

בדיון שנערך עם כלל גורמי המקצוע הכריע ראש הממשלה נפתלי בנט כי כבר מיום ראשון הבא יורחב המתווה גם לשכבות הצעירות, כלומר, ילדי הגנים, ויחול גם בערים הצהובות ולא רק בערים הירוקות. כמו כן, נקבע כי חובת הבידוד מחוץ לשעות בתי הספר תישאר, זאת למרות ההתנגדות של משרד החינוך בנושא. 

עמדתה של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הייתה שיש לבטל את חובת הבידודים בשעות שאחרי הלימודים, זאת מכיוון שהתלמידים ממילא נבדקים מדי יום בבדיקות אנטיגן, אלא שראש הממשלה קבע כי התלמידים שמשתתפים במתווה לא יכנסו למקומות הדורשים תו ירוק בשעות אחר הצהריים וימנעו מפעילות מרובת משתתפים. עוד קבע כי המעקב אחר בדיקות הילדים יהיה מהודק ככל האפשר, ובמידה והורה לא ידווח באופן שוטף על הבדיקות היומיות, ילדיו יאלצו לחזור לבידוד מלא, כך על פי דיווח של N12. 

הערים הצהובות אליהן יורחב הפיילוט:

אור יהודה, גבעתיים, שפרעם, מגדל העמק, קריית ביאליק, קריית מוצקין, עכו, חדרה, טייבה, עפולה, יקנעם עילית, רמת השרון, אילת, קריית שמונה, כרמיאל, ערד, אופקים וצפת. יהוד היא העיר הכתומה היחידה, לצד יישובים כמו חצור הגלילית, קצרין, קריית יערים, אפרת ושגב שלום. בישראל כיום שישה יישובים אדומים - רבבה, עין מאהל, גבע בנימין, אום בטין, אבו קורינאת וסלמה.

כזכור, המתווה שנועד לפטור את תלמידי בית הספר היסודי מבידוד התעכב בימיו הראשונים עקב מחסור במאות אלפי בדיקות אנטיגן, אך ראש הממשלה הבטיח בשבוע שעבר כי עשרות מיליוני בדיקות צפויות לנחות בישראל. 

אלו כללי המתווה: 

  • בכיתה בה מתגלה חולה מאומת תלמידי הכיתה יבדקו בבדיקת PCR שתבוצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים. 
  • התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחריה ישובו לשגרת הלימודים בכיתה, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך 7 ימים. 
  • ביום השביעי תבוצע בדיקת PCR נוספת. לאחר קבלת תשובה שלילית, תחזור כל הכיתה לשגרה

אתמול הודיעה המשטרה כי במסגרת המאמץ המתמשך במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, החל  מיום חמישי הקרוב (21/10) תוגבר האכיפה על תקנות התו הירוק

(חוזרים בטוח ללימודים אחרי החגים)