בנט לשרי הקבינט: ממשל ביידן מפעיל עלי לחץ להפסיק את הבניה ביו"ש

ראש הממשלה חשף בפני שרי הקבינט המדיני-ביטחוני כי הנשיא האמריקאי מפעיל עליו לחץ באשר להמשך הבניה בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. "הופתעתי מאוד מהלחץ של ממשל ביידן, הסוגיה הזו מאוד משמעותית מבחינתם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/10/21 08:33 יד בחשון התשפב

בנט לשרי הקבינט: ממשל ביידן מפעיל עלי לחץ להפסיק את הבניה ביו"ש
בנט על רקע היישוב עלי שבבנימין, צילום: פלאש 90

הממשל האמריקאי היה רוצה להמשיך ולראות את ממשלת בנט-לפיד מנהלת את מדינת ישראל בארבע השנים הקרובות, אך כמו בנושא הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים, גם בעניין הבניה היהודית בשטחי יהודה ושומרון לנשיא ג'ו ביידן יש מה להגיד. 

בגל"צ פורסם הבוקר (ד') כי ראש הממשלה נפתלי בנט חשף בפני שרי הקבינט המדיני-ביטחוני באחד מהדיונים שהתקיימו בשבועות האחרונים. בנט אמר: "הופתעתי מאוד מהלחץ של ממשל ביידן נגד הבניה ביהודה ושומרון, הסוגיה הזו מאוד משמעותית מבחינתם". הדברים נאמרו לאחר הפגישות שערך בנט בבית הלבן לפני כחודשיים. תגובת בנט לדברים, שרים שונים תהו בפניו על פשר ההפתעה מהדברים, שהרי זו העמדה האמריקאית במשך שנים. 

נזכיר כי לאחר שנחת בארצות הברית בסוף חודש אוגוסט, העניק בנט לעיתון "ניו יורק טיימס" ריאיון מיוחד בו אמר כי לא יחיל ריבונות ולא יקים מדינה פלשתינית. באותו ריאיון לעיתון האמריקאי אמר בנט כי ימשיך את הבניה בהתנחלויות.

על התכנית האמריקאית לפתיחת קונסוליה פלשתינית בירושלים אמר בנט כי הוא מסרב לתמוך ברעיון. "ירושלים היא בירת ישראל ולא תהיה בירת של מדינות אחרות". אתמול פורסם בעיתון הפלשתיני "אלקודס" כי פתיחת הקונסוליה במזרח ירושלים אותה מקדם ממשל ביידן צפויה לקרות כבר בחודש הבא, לאחר העברת התקציב הדו שנתי בישראל. עוד נכתב כי הממשל האמריקאי מבין כי לאחר העברת התקציב הממשלה בישראל תהיה יציבה הרבה יותר.


(בנט נוחת בארצות הברית לפני כחודשיים)

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר הבוקר כי אומנם הלחץ האמריקאי נגד בניה יהודית ממש לא חדש אבל ההתיישבות שלנו ביהודה ושומרון תישאר לנצח. "אנו מצפים מכל ראש ממשלה לעמוד על ערכי הנצח של עמנו אל מול לחצים בעלי אינטרסים פוליטיים רגעיים. קל וחומר שהציפייה הזו קיימת מראש הממשלה שהוא מנהיג מפלגת ימינה, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, אשר נבחר בקולות שקיבל ביו השאר בישובים שלנו. זוהי בהחלט שעת מבחן עבורו".