קורונה בכיתות: רק 64% מעובדי ההוראה זכאים לתו ירוק

על פי נתוני משרד החינוך, כ-75 אלף מורים אינם זכאים לתעודה. 92 אלף תלמידים חולים ומבודדים נשארו היום בבתים ולא הלכו ללימודים. אתמול נעדרו ממערכת החינוך 2,239 מורים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/10/21 07:41 כח בתשרי התשפב

קורונה בכיתות: רק 64% מעובדי ההוראה זכאים לתו ירוק
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאב הראש של משרד החינוך: עם המעבר לתו הירוק החדש, עשרות אלפי מורים איבדו את הזכאות שלהם לתו ולא יוכלו להיכנס למוסדות החינוך - אלא אם כן יעשו בדיקת קורונה.

על פי נתוני המשרד, כ-64% בלבד מעובדי ההוראה זכאים כיום לתו ירוק, כלומר כ-75 אלף מורים אינם זכאים לתעודה זו, וכניסתם אל גני הילדים או בתי הספר מותנית בביצוע בדיקה בכל שלושה ימים. כך מפרסם הבוקר (ב'), כתב החינוך של "ישראל היום", נועם (דבול) דביר.

על פי החלטת קבינט הקורונה, מורים שאינם מתחסנים ומסרבים לבצע בדיקות קורונה, לא מוכנסים אל מוסדות החינוך ואינם זכאים לשכר, מפני שהם אינם עובדים. נוסף על כך, ההחלטה שהתקבלה בזמנו היא שהמדינה אינה נושאת בהוצאות הבדיקות של המורים, שצריכים לעשות אותן על חשבונם. עד כה נראה כי רק מספר מצומצם של כמה מאות מורים מסרבים גם להתחסן וגם לבצע בדיקות - אלא שאם היקפה של קבוצה זו יגדל משמעותית, משרד החינוך ימצא עצמו במחסור בעובדי הוראה.

מספר המורים שנעדרו ממערכת החינוך עמד היום (ראשון) על 2,239, מתוכם 1,312 עובדי הוראה חולי קורונה ועוד 927 מורים שנמצאים בבידוד (כיוון שאינם מחוסנים).

במהלך ימי חול המועד סוכות התקיים דיון במשרד ראש הממשלה על החזרה ללימודים ובמהלכו אמר בנט כי חובת הממשלה היא לאפשר למידה רציפה, "אחרת אנחנו מגדלים פה דור של זומבים".

על כך אמר ראש הממשלה כי מבחינתו המשימה הקרובה והדחופה ביותר היא לסיים כמה שיותר מהר עם הבידודים ההמוניים בבתי הספר. "הילדים צריכים להיות בבית הספר, לא בזום ולא בבידודים שאינם נחוצים. ההורים צריכים להיות מסוגלים לצאת לעבודה ומשפחות זקוקות ליציבות, לדעת מה קורה איתן מחר בבוקר". 


(חזרה ללימודים אחרי החגים).