זה התאריך בו המשטרה תגביר את אכיפת התו הירוק

משטרת ישראל הודיעה כי בהתאם לתקנות הקורונה שאושרו על ידי הממשלה, האכיפה תוגבר החל מסוף השבוע ועד אז יבוצעו פעולות הסברה ללא מתן קנסות או אזהרות. כל הפרטים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/10/21 17:00 יב בחשון התשפב

זה התאריך בו המשטרה תגביר את אכיפת התו הירוק
אכיפת הנחיות הקורונה, צילום: דוברות המשטרה

הגל הרביעי של נגיף הקורונה אמנם דועך בהדרגה עם מספרי המאומתים הנמוכים מדי יום, אבל התקנות עדיין כאן כדי להישאר. משטרת ישראל הודיעה היום (ב') כי במסגרת המאמץ המתמשך במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, החל  מיום חמישי הקרוב (21/10) תוגבר האכיפה על תקנות התו הירוק

בהתאם לתקנות הקורונה שאושרו ע"י הדרג המדיני, וכניסתו לתוקף של התו הירוק, משטרת ישראל תבצע עד ליום חמישי הקרוב פעולות פעולות הסברה על הנחיות התו הירוק, ללא מתן דוחות ואזהרות, פרט לאירועים חריגים או הפרה בוטה של ההנחיות, זאת למען מתן זמן הסתגלות לציבור ולמשק. 

החל מיום חמישי, ועל פי הנחיית הדרג המדיני, תחל אכיפת התו הירוק באופן נרחב, תוך מתן דו״חות לעסקים ואנשים המפרים את ההנחיות. במסגרת האכיפה ייבדק גם ביצוע סריקת הברקוד בכניסה למקומות הפועלים בתו ירוק. 

עוד נמסר מהמשטרה, כי למען הסר ספק, לצד אכיפת התו הירוק תמשיך גם אכיפת חובת עטיית המסיכה במקומות פתוחים ובהתקהלויות גדולות, וכן אכיפה של חובת הבידוד, לרבות באמצעות מסרונים במערכת "ההסכמון". 

"המשטרה קוראת לציבור כולו להישמע להנחיות, להקפיד על חבישת מסיכות פנים כנדרש במקומות סגורים ובמוקדי התקהלות, להקפיד על חובת הבידוד והדיווח ככל שנדרש עפ"י התקנות, וכן על כל כללי התו הירוק וההגבלות השונות המתעדכנות מעת לעת".