המאבק באלימות במגזר הערבי | בנט: "אנחנו מאבדים את המדינה"

הממשלה אישרה את הצעת שר המשפטים להרחבת סמכויות חיפוש המשטרה בעבירות מסוג פשע חמור: "הזכות לחיים היא בין זכויות האדם". עיסאווי פריג': "מוכן שגם ה-CIA ייכנסו אם צריך" | מנגד, תמר זנדברג התנגדה: "זה חריג בדמוקרטיה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/10/21 15:46 יא בחשון התשפב

המאבק באלימות במגזר הערבי | בנט: "אנחנו מאבדים את המדינה"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ממשלת ישראל אישרה היום (א') את הצעת שר המשפטים גדעון סער להרחיב את סמכויות החיפוש של השוטרים, וכחלק מהמאבק באלימות והפשיעה במגזר הערבי. למעשה ההצעה מתירה לשוטרים לבצע חיפוש ללא צו בית משפט במקרה של עבירות מסוג פשע חמור. ההצעה תובא לאישור הכנסת בשלוש קריאות וצפויה לעבור.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בדיון כי "אנחנו מאבדים את המדינה". אל עמדתו הצטרף השר לשיתוף פעולה עיסאווי פריג': "מוכן שגם ה-CIA ייכנסו אם צריך". שר המשפטים אמר בדיון: "רבותי אנחנו במלחמה. צריך לתת למשטרה ולרשויות אכיפת החוק כלים יותר טובים כדי להצליח במשימותיהם. גם הזכות לחיים היא בין זכויות האדם. אני מודיע לכם: אני אביא עוד חוקים כדי שנצליח במערכה נגד הפשיעה במגזר הערבי".

מכיוון שמדובר בסמכות יחסית חריגה לשוטרים ונתונה בדרך כלל לפעילות הקשורה בטרור, חלק מהשרים הביעו את חששם מהצעתו של סער. השרה להגנת הסבירה תמר זנדברג ציינה כי "זה דבר חריג בדמוקרטיה". זנדברג הזהירה כי ייתכן ובעתיד הדבר יפגע באזרחים נורמטיביים ולא בארגוני הפשיעה. השר חמד עמאר, הוסיף:  "איבדנו את המשילות לגמרי. האזרח הערבי רוצה רק דבר אחד – שהילד יחזור בשלום".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה שהיא נמצאת בקשר יומיומי עם ראשי הרשויות מהחברה הערבית, "הם מצפים מאיתינו לעשות הכל כדי למנוע את הפשיעה". לדבריה המצב קשור למצב הכלכלי: "ברגע שלאנשים תהיה עבודה ויהיה פחות עוני, אז תהיה גם פחות פשיעה". בהמשך הוסיפה: "חשוב שנהיה מסונכרנים כי במסגרת תכנית החומש יועברו הרבה כספים לרשויות המקומיות, וכיום ארגוני פשיעה זוכים במכרזים ברשויות מקומיות - אז שלא נזרים במו ידינו כסף לארגוני פשיעה".


(דברי ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן