סמוטריץ': "אם טיבי מוכן להגיד מדינה יהודית - יש לו מקום פה"

יו"ר הציונות הדתית מסביר את אמירתו מאתמול לפיה, ערביי ישראל חיים באארץ בטעות, כי בן גוריון לא גמר את העבודה ולא זרק אותם ב-1948: "זה ביטוי שכולם אומרים הרבה פעמים" | טיבי על דברי סמוטריץ': "הכרזה ניאו-נאצית מהיציע של הכנסת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/10/21 09:45 ח בחשון התשפב

סמוטריץ': "אם טיבי מוכן להגיד מדינה יהודית - יש לו מקום פה"
סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מליאת הכנסת געשה אתמול בזמן נאומו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. במהלך דבריו על הצעת חוק יסוד ההגירה שניסה לקדם חבר מפלגתו שמחה רוטמן, חברי הכנסת הערבים קראו קריאות ביניים לעבר סמוטריץ', שהשיב להם: "אני אתכם אני לא מדבר. אנטי ציוניים תומכי טרור, אויבים. אתם פה בטעות כי בן גוריון לא גמר את העבודה ולא זרק אתכם ב-48. זאת האמת. איתכם אין לי שיג ושיח".  

הבוקר (ה') בראיון בגל"צ נשאל על דבריו, ואמר כי מדובר ב"ביטוי שכולם אומרים הרבה פעמים". בהמשך אמר: "מציע שתשאלו את אחמד טיבי האם הוא מוכן להעלות על שפתיו את המושג 'מדינה יהודית' - אם הוא יאמר שכן, יש לו מקום פה". עוד הוסיף סמוטריץ': "חלק מערביי ישראל עד היום לא השלימו עם האופן בו הסתיימה מלחמת העצמאות וממשיכים לחתור תחת מדינת ישראל - מבחינתי הם האויב והם לא צריכים להיות פה".

חבר הכנסת אחמד טיבי הגיב אתמול לדברים, ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב בגרמנית: "הכרזה הניאו-נאצית על הנכבה הפלשתינית מהיציע של הכנסת". הבוקר הסביר טיבי: "תרגמתי את הדברים אתמול לגרמנית כי זה יותר אותנטי. כאשר אתה אומר שטיהור אתני לא היה מספיק והיה צריך להמשיך - זו אמירה ניאו-נאצית".