בין הפגישות עם לפיד: בממשל ביידן מקדמים מו"מ עם הפלשתינים

שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם בכירי הממשל האמריקאי בוושינגטון ולקראת הפגישה עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן עיתונאים ישראלים תודרכו: יש כוונה לקידום מו"מ עם הפלשתינים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/10/21 09:04 ז בחשון התשפב

בין הפגישות עם לפיד: בממשל ביידן מקדמים מו"מ עם הפלשתינים
לפיד בוושינגטון, צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

מחיר הטיסה? שר החוץ יאיר לפיד נמצא בעיצומו של ביקור מדיני בוושינגטון בו הוא נפגש עם מספר בכירים, ביניהם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. לפיד מספר כי הנושא העיקרי של הטיסה הוא הגרעין האיראני אך במקביל בכירים במשרד החוץ האמריקאי מתדרכים: יש לנו כוונה לדחוף למו"מ עם הפלשתינים.

במרכז הביקור עומדים גם הסכמי אברהם, תערך פגישה משולשת של מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, השיח עבדאללה בן זאיד ושר החוץ לפיד. הבכירים האמריקאים אמרו כי בכוונתם למנף את הסכמי אברהם לדחיפה למו"מ עם הפלשתינים.


(לפיד נפגש עם קמלה האריס).

הלילה נפגש לפיד עם קמלה האריס, אחרי הפגישה כתב לפיד: "אני שמח להיות כאן, בפגישה עם אחת החברות הטובות ביותר שיש לישראל בוושינגטון. מנהיגה שתמיד עמדה לצדנו בכל המאבקים החשובים, תמיד יכולנו לסמוך עליה ברגעים הקשים. החברות בינינו מבוססת קודם כל על ערכים משותפים. דמוקרטיה, חרות, זכויות אדם, הכבוד למי ששונה ממך. לא משנה מאיפה אתה בא".

לפיד הוסיף והתייחס לפלשתינים, "גם כשיש בינינו חילוקי דיעות, אני יודע שהמטרה שלנו משותפת - לראות את ישראל חזקה, בטוחה, משגשגת. אנחנו גם מאמינים שהפלסטינים זכאים לאיכות חיים, כלכלה, חינוך ותקווה. הדיאלוג בינינו הוא תמיד מבוסס עובדות. נפגשנו בישראל".

על נושא הביקור כתב לפיד: "מרכז הביקור שלי הוא נושא הגרעין האיראני, אבל הוא עוסק גם בעוד דבר: בחיזוק הקשר הבי-פרטיזני עם הדור הבא של אמריקאים צעירים. הדור הזה עסוק לא רק במלחמות ועימותים, אלא גם במשבר האקלים, משבר ההגירה העולמי, בשאלות של זהות".

אמש בצאתו מעוד פגישה מדינית נשאל השר על המהומה שהשאיר בארץ עם תמיכתו באלעזר שטרן בסערת הגריסה. לפיד סרב להתייחס לנושא שטרן ואמר: בוושינגטון אני מדבר על וושינגטון".