פסגה מדינית: לפיד יפגש עם שרי החוץ של ארה"ב ואיחוד האמירויות

ביום שני שוב ימריא שר החוץ יאיר לפיד לפגישה מדינית בחו"ל. הפעם לסבב פגישות מיוחד בארה"ב, לצד פגישה עם סגנית הנשיא קמלה האריס לפיד יפגש עם שר החוץ בלינקן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/10/21 20:10 ג בחשון התשפב

פסגה מדינית: לפיד יפגש עם שרי החוץ של ארה"ב ואיחוד האמירויות
לפיד באמירויות, ארכיון, צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

במהלך ביקורו של שר החוץ יאיר לפיד בוושינגטון תתקיים פגישת פסגה משולשת של שרי החוץ של ארה"ב, איחוד האמירויות וישראל. לפיד ימריא כבר ביום שני ויקיים סבב פגישות בוושינגטון עם בכירים בממשל האמריקאי.

מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, השיח עבדאללה בן זאיד ושר החוץ יאיר לפיד, יפגשו ביום רביעי הקרוב במהלך ביקורו הרשמי של שר החוץ לפיד בוושינגטון. בנוסף לפגישה המשולשת יקיים שר החוץ לפיד פגישה בילטראלית עם מזכיר המדינה בלינקן.

בלשכתו של שר החוץ מספרים כי השרים ידונו בהתקדמות ביחסי ישראל איחוד האמירויות במהלך השנה שחלפה מאז שנחתם הסכם השלום בין המדינות, כמו גם על הזדמנויות נוספות לקידום השלום במזרח התיכון ועל נושאי ביטחון ויציבות אזוריים. 

לפיד ימריא לוושינגטון ביום שני בלילה והוא צפוי להיפגש גם עם סגנית הנשיא קמלה האריס והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן.

בשבוע שעבר לפיד שוחח עם יו"ר חבר הנאמנים של הפדרציות היהודיות על הסכמי אברהם ועד מעמד פתיחת השגרירות הישראלית בבחריין, "אנחנו בתהליכי מעבר בין שלום על 'הנייר' לבין הבאת השלום למציאות. זה כולל הסכמי חקלאות, מים טכנולוגיה ועוד". "אנו שואפים לקיים ולהוציא לפועל הסכמים עם מדינות נוספות ונמצאים בתהליכים עם מדינות שלא ניתן כעת לציין את שמן, כדי לא לפגום בתהליך. אנו עושים זאת בסיוע ארה"ב וידידינו בבחריין, מרוקו והאמירויות, שגם בהן נפתחו בחודשים האחרונים שגרירויות", אמר לפיד. 

בנושא הפלסטיני אמר שר החוץ: "הנושא הפלסטיני עדיין עומד על סדר היום המדיני והסכמים אלו לא באים לגרוע מטיפול בנושא זה. ההסכמים מהווים תהליך היסטורי אופטימי אשר מניע תהליכים אזוריים".


(לפיד מבקר ברוסיה).