רומן זדורוב בפתיחת משפטו החוזר: "אני אופטימי"

החשוד ברצח הנערה בקצרין לפני 15 שנה התייצב לשלב ההוכחות במשפטו החוזר, כאשר ראש צוות החקירה המקורי במשטרה צפוי למסור עדות. זדורוב, שנמצא במעצר בית קפדני, מסר: "אני תמיד אופטימי ואמות אופטימי. מתרגל לחיים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/10/21 10:49 ו בחשון התשפב

רומן זדורוב בפתיחת משפטו החוזר: "אני אופטימי"
זדרורוב בבית המשפט, הבוקר, צילום: David Cohen/Flash90

רצח הנערה תאיר ראדה: בבית המשפט המחוזי בנצרת נפתח היום (ג') שלב ההוכחות במשפט החוזר של החשוד ברצח רומן זדורוב, ששוחרר למעצר בית קפדני בבית הוריה של אשתו, אולגה, בקצרין. כזכור. בית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות והורה על השחרור, בכפוף לכמה תנאים מגבילים. בטרם פתיחת הדיון אמר זדורוב: "אני אופטימי, אני תמיד אופטימי ואמות אופטימי. מתרגל לחיים".

ראש צוות החקירה המקורי בתיק, ניצב משנה יורם אזולאי, צפוי להעיד. הפרקליטות זימנה עדים נוספים, רובם קשורים לגביית הודאותיו של זדורוב, גם אמה של תאיר ז"ל, אילנה, הגיעה לדיון. 167 עדים זומנו להתייצב על הדוכן, המשפט החוזר יתנהל פעמיים בשבוע במשך שמונה חודשים, עד יוני 2022 ואז יצא בית המשפט לפגרת הקיץ. 

כבר בשנת 2007, במהלך עדותו של אזולאי במשפט הראשון, סיפר כי החשד הראשון התעורר כאשר זדורוב התקשה להסביר היכן הבגדים שלבש ביום הרצח, ובהמשך גילה שהשליך את מכנסי העבודה שלבש. מה שעוד הגביר את החשד בקרב החוקרים הייתה האמירה של החשוד לאשתו על "ילדה שנפלה בשירותים", בשלב שבו עדיין לא היה מידע על גורלה של ראדה.

זדורוב יוצא מהכלא

זדורוב יוצא מהכלא צילום: David Cohen/Flash90

לפני כמה שבועות, ולאחר השחרור, הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן נגד זדורוב שמייחס לו עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, ולפי נוסח החוק החדש (לאחר הרפורמה בעבירות המתה) ברצח בנסיבות מחמירות כיוון שבוצע בקטינה מתחת לגיל 14 ובוצע באכזריות מיוחדת, וכן בעבירה של שיבוש מהלכי משפט.

כזכור, התנאים לשחרור מתבססים על הכללים הבאים:

1. איסור על כניסת מבקרים לביתו למעט בני משפחה מדרגה ראשונה ושנייה ואיזוק אלקטרוני

2. המשטרה תוכל אם תצטרך להאזין לקווי הטלפון, למחשבים ולקווי תקשורת אחרים

3. איסור יציאה מהארץ והפקדת הדרכון במשטרה.

השופט שטיין ציין בהחלטתו: "המשיב חי למעלה מ-15 שנים מאחורי סורג ובריח, ללא חופשות, מבלי שתירשם לחובתו עבירת משמעת משמעותית ומבלי להסתבך במעשי אלימות – שאינם זרים, בלשון המעטה, לסביבה של אסירים פליליים".