"אכזריות מיוחדת" רצח בנסיבות מחמירות ושיבוש הליכים: כתב אישום מתוקן נגד זדורוב

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט כתב אישום מתוקן בעקבות ניהול המשפט החוזר ובו מתואר הרצח המחריד של תאיר ראדה ז"ל. כמו כן, התווספו 14 עדי תביעה חדשים, בהם א"ק - אולה קרבצ'נקו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/09/21 15:40 כח באלול התשפא

רצח בנסיבות מחמירות ושיבוש הליכים: כתב אישום מתוקן נגד זדורוב
זדורוב, כתב אישום מתוקן נגדו, צילום: David Cohen/Flash90

לפני 10 ימים השתחרר רומן זדורוב, אחרי שריצה 15 שנות מאסר בכלא שטה על רצח הנערה תאיר ראדה בבית ספר בקצרין ב-2006, בעקבות "כרסום משמעותי" בראיות שהושגו במשפטו וקביעת בית המשפט העליון כי ייערך משפט חוזר. היום (א') הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן נגד זדורוב ששוהה כעת במעצר בית  קפדני בבית הוריה של אשתו אולגה. 

כתב האישום המתוקן שהגישה הבוקר הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בנצרת, מייחס לזדורוב עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, ולפי נוסח החוק החדש (לאחר הרפורמה בעבירות המתה) ברצח בנסיבות מחמירות כיוון שבוצע בקטינה מתחת לגיל 14 ובוצע באכזריות מיוחדת, וכן בעבירה של שיבוש מהלכי משפט.

בבקשה לתיקון כתב האישום נאמר, כי תיקון כתב האישום בפרק העובדות כולל תיקונים שנועדו להתאים את עובדות כתב האישום המקורי לרפורמה בעבירות ההמתה. כמו כן, תוקנה רשימת עדי התביעה, ונוספו 14 עדי תביעה, בהם אולה קרבצ'נקו, שנודעה בשם א"ק, ושנובעת בעיקר נוכח חומר חקירה שנאסף בשלב הערעור והמשפט החוזר, ופעולות חקירה שהתבקשו בעקבותיו.

את כתב האישום המתוקן הגיש צוות הפרקליטים החדש המטפל בתיק, עורכי הדין ויאאם קבלאוי, מיטל חן-רוזנפלד, משה מרציאנו, שרון הר-ציון ובנימין משה, ובו מתואר כי זדורוב עקב אחרי תאיר כשהלכה לשירותים, וכיצד שיסף את גרונה באמצעות סכין יפנית שנשא עימו בקביעות. לפי כתב האישום, זדורוב הותיר את תאיר ז"ל בתא השירותים, כשהיא שרועה על מושב האסלה. הוא נעל את דלת התא מבפנים על מנת לעכב את גילוי גופת המנוחה, ויצא מן התא כשהוא מטפס על גוף המנוחה, דרך עליה בשתי רגליו, נאחז בדפנות התא מלמעלה וקפץ החוצה.

זדורוב נמלט משירותי הבנות שבקומה השנייה, נכנס לשרותי הבנים שבקומה הראשונה, שטף את הסכין וניקה מעליו את דמה של המנוחה. בהמשך, חזר למקלט, החליף את בגדיו והמשיך בעבודתו עד סוף יום העבודה. לאחר הרצח, שבר את להב הסכין ששימש לפגיעה במנוחה, והחליפו בלהב חדש. זדורוב העלים את הלהב וכן את המכנסיים שלבש בעת ביצוע הרצח, במטרה למנוע או להכשיל את החקירה נגדו.