אחרי 15 שנה: רומן זדורוב יצא למעצר בית

האיש שריצה 15 שנה על רצח הנערה תאיר ראדה ז"ל, יצא למעצר בית לצורך ניהול משפטו החוזר. בני המשפחה המתינו לו שעות מחוץ לכלא שטה. "אמת יש רק אחת", הוא אמר ביציאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/21 20:06 יח באלול התשפא

אחרי 15 שנה: רומן זדורוב יצא למעצר בית
זדורוב, משוחרר, צילום: David Cohen/Flash90

רצח הנערה תאיר ראדה: לאחר 15 שנות מאסר, יצא הערב (ה') רומן זדורוב מכלא שטה ונפגש עם בני משפחתו. זדורוב יוצא למעצר בית קפדני בבית הוריה של אשתו, אולגה. עם צאתו מהכלא, אמר: "אמת יש רק אחת", כך על פי דיווח של חדשות 13. השחרור התעכב וקרוביו המתינו לו במשך שעות מחוץ לכלא. 

 

בית המשפט העליון דחה הבוקר את ערעור הפרקליטות והורה על שחרורו של רומן זדורוב שהורשע ונשלח למאסר עולם בגין רצח תאיר ראדה בשנת 2006. ההחלטה התקבלה לאחר שבשבוע שעבר בית המשפט המחוזי בנצרת הורה על שחרורו למעצר בית. השופט אלכס שטיין הוסיף שלוש הגבלות שיוטלו על זדורוב.

1. איסור על כניסת מבקרים לביתו למעט בני משפחה מדרגה ראשונה ושנייה ואיזוק אלקטרוני

2. המשטרה תוכל אם תצטרך להאזין לקווי הטלפון, למחשבים ולקווי תקשורת אחרים

3. איסור יציאה מהארץ והפקדת הדרכון במשטרה.

המשפחה ממתינה

המשפחה ממתינהצילום: David Cohen/Flash90

השופט שטיין ציין בהחלטתו: "המשיב חי למעלה מ-15 שנים מאחורי סורג ובריח, ללא חופשות, מבלי שתירשם לחובתו עבירת משמעת משמעותית ומבלי להסתבך במעשי אלימות – שאינם זרים, בלשון המעטה, לסביבה של אסירים פליליים".

"הנני סבור על כן, כפי שסבר בית משפט קמא, כי מסוכנותו של המשיב, כמי שעלול לנהוג באלימות כלפי הסובבים אותו, פחתה במהלך שהותו הארוכה בכלא. יחד עם כך, מסוכנות זו בוודאי לא נעלמה כליל: לנוכח הראיות אשר לכאורה מצביעות על כך שהמשיב רצח באכזריות ילדה בת 13, מסוכנות זו רחוקה מלהיות זניחה ואני ממקמה ברף בינוני עד בינוני גבוה".

בהמשך הוסיף השופט: "הרשעת המשיב ברצח המנוחה בוטלה לאחר שנמצא כי בראיות שעל בסיסן הוא הורשע חל, לכאורה, כרסום משמעותי. כיוון שלמשיב אין הרשעות קודמות, ראיות אלה מהוות בסיס בלעדי לסימונו כאדם אלים המסוכן לבריות - ועלינו לקחת בחשבון את היחלשותן בעת הזאת"