זביידי לא לקח חלק בתכנון | פרטים חדשים על הבריחה מכלא גלבוע

מתמלולי החקירה שהגיעו לידי תאגיד השידור הציבורי עולה כי המחבל הבכיר הצטרף בשלב מאוחר יחסית לבריחה, "מי שבכלא ויכול לצאת, לא יסכים"?. עוד ניתן לראות את מצלמות האבטחה שתיעדו את היציאה מהמנהרה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/10/21 08:59 ו בחשון התשפב

זביידי לא לקח חלק בתכנון | פרטים חדשים על הבריחה מכלא גלבוע
רגעי המעצר לאחר הבריחה מכלא גלבוע, צילום: דוברות המשטרה

למעלה מחודש חלף מאז הבריחה של ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע בערב ראש השנה, והפרטים אודות התכנון והביצוע עדיין ממשיכים להופיע. לאחר תיעוד של המחבלים במסגר בכפר נאעורה, מתפרסם תיעוד נוסף ממצלמות האבטחה וכן מתמלול החקירות לאחר שנתפסו. 

בדיווח שעלה אמש בחדשות הערב של כאן, הביאה הכתבת כרמל דנגור הקלטות ממצלמת האבטחה בחומת בית הכלא, שתיעדה את ששת הנמלטים יוצאים מהמנהרה. 

מתמלול החקירות של זכרייה זביידי, עולה כי הוא לא לקח חלק בתכנון, אלא הצטרף בשלב מאוחר יותר. במענה לשאלת החוקר כיצד ידע על הבריחה, השיב מפקד גדודי חללי אל אקצא של פת"ח בג'נין לשעבר כי "לפני כחודש כמאמג'י (אסיר נוסף שנמלט) הגיע לביקור באגף שלי. אמר לי: 'יש בריחה'. לא אמר איפה בדיוק, ולא עם מי. הוא אמר: 'תבקש לעבור לאגף 2 הכי מהר שאפשר". עוד הוסיף, "מי שבכלא ויכול לצאת, לא יסכים? כל אחד יסכים. הציפור, אתה שם אותה בכלוב באמצע הבית, נותן אוכל ומים, אבל אם תפתח את הדלת – היא תעוף. אם אתה כסוהר תפתח לי את הדלת – לא אשב במקום". 

כזכור, בסופו של מרדף שנמשך שבועיים נלכדו כל המחבלים בשנית והועברו לידי כוחות הביטחון, כאשר השניים האחרונים נתפסו בג'נין, במסגרת פעילות משותפת של שב"כ, הימ"מ וצה"ל. האסירים שנמלטו הם זכריה זביידי, מחמוד עראדה, מוחמד עראדה ויעקב קאדרי,  איהם כמאמגי ומנאדל איניפיעאת.