אחרי שברח ונתפס: זכריה זביידי שובת רעב

המחבל שנמלט מכלא גלבוע פתח בשביתת רעב במחאה על תנאי הכליאה, זאת לאחר שבית המשפט ערך ביקור פתע בתאים ומסר כי "מדובר בתנאי כליאה סבירים עם תאים נקיים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/10/21 13:33 ד בחשון התשפב

אחרי שברח ונתפס: זכריה זביידי שובת רעב
צילום: דוברות המשטרה

האסיר הביטחוני שנמלט מכלא גלבוע בערב ראש השנה ונתפס לאחר שבועיים, זכריה זביידי, פתח אתמול (שבת) בשביתת רעב למשך ארבעה ימים, כך על פי דיווח של מקורות ערביים. זאת במחאה על תנאי הכליאה הקשים בבתי הכלא. 

עוד עולה מהדיווח, כי ההודעה על הצעד של מפקד חללי אל אקצא לשעבר של הפת"ח בג'נין הגיעה בחשבון הטוויטר של אחיו ובה נכתב: "היום שמענו שזכרייה זבידי ישבות רעב במשך ארבעת הימים הקרובים במחאה על תנאי הכליאה והעינויים נגדו", והוסיף כי זכריה נמצא בבידוד בכלא באר שבע בתנאי מחיה קשים וקורא להציל את חיי אחיו.

בשירות בתי הסוהר אישרו כי זביידי שובת רעב, ומסרו כי הוא פתח בשביתה לפני חמישה ימים. במסגרת זו, הוא מסרב לקבל ארוחות שמועברות אליו על ידי הסוהרים.

כזכור, לאחר תלונות מצד האסירים על תנאי המעצר שלהם, ערך השופט דורון פורת ביקור פתע בתאים ולא התרשם כי ישנה בעיה. "בית המשפט בחן את תנאי הכליאה ומצא כי מדובר בתנאי כליאה סבירים, תאים נקיים, ולא כפי שנטען בפניו", כתב, "בית המשפט נכנס פיזית לכמה תאי מעצר לפי בחירתו, ותאים אחרים נבחנו מבעד לאשנב המיועד לביקורת. הכניסה לתאים פיזית נעשתה בניגוד להמלצת גורמי שב"ס, שחששו מפגיעה פיזית בבית המשפט, ברם בית המשפט החליט לעשות זאת על מנת לבחון את הטענות מקרוב".

"בית המשפט שוחח עם חלק מהעצורים שלא בנוכחות קרובה של אנשי שב"ס או גורמים אחרים", הוסיף פורת. "בית המשפט שוחח, בין היתר, עם העצור זכריה זביידי. העצור ציין כי הובא כמה פעמים לבדיקות רפואיות וכן ציין שעבר בדיקת הדמיה רפואית. בית המשפט בחן את ידיו של העצור, שהתלונן כי האזיקים שהיו על ידיו גרמו לו לכאב. בית המשפט לא ראה סימנים על ידיו". בנוסף, מציין הנשיא, "בית המשפט בחן את האוכל שהוגש לעצורים - ולא מצא תימוכין לטענות באשר למזון אשר סופק לעצורים".