מייסדי בן אן ג'ריס: "אנחנו לא אנטישמים, ישראל עוברת על החוק"

בן כהן וג'רי גרינפילד שייסדו לפני עשרות שנים את המותג שהחליט לאחרונה להחרים את ישראל, מתייחסים בראיון משותף לסערה החרם |השניים התקשו לענות מדוע הם מחרימים דווקא את ישראל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/10/21 08:21 ה בחשון התשפב

מייסדי בן אן ג'ריס: "אנחנו לא אנטישמים, ישראל עוברת על החוק"
גלידת בן אנד ג'ריס, צילום: shutterstock

מספר חודשים אחרי הצעד המקומם של חברת בן אנד ג'ריס העולמית להחרים את יהודה ושומרון שני המייסדים היהודים של מותג הגלידה האמריקאי מתייחסים לסערה בראיון מיוחד. השניים מתנערים מהטענה על אנטישמיות וטוענים: "אנחנו לא מחרימים את ישראל". מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל תקף את המייסדים.


(בן כהן וג'רי גרינפילד בראיון).

בראיון שהעניקו ל'אקסיוס' ברשת HBO נשאלו השניים על הטענה לאנטישמיות בהחלטה, "מה אני נגד יהודים? אני יהודי, המשפחה שלי יהודית, החברים שלי יהודים", ענו השניים והוסיפו: "אני מבין למה אנשים נרעשים מכך, זה נושא רגיש להרבה אנשים. זה נושא כאוב לרבים".

"אנחנו תמיד היינו בעד פיתרון שתי המדינות, פעולותיה של ממשלת ישראל, שהיו לאמץ את ההתנחלויות, מקשות לממש את הפיתרון הזה אנחנו תומכים באופן מוחלט בזכותה של ישראל להתקיים, אבל אנחנו לא מסכימים עם חלק מהמדיניות שלה", סיפרו על דעותיהם הפוליטיות. כהן וגרינפילד הוסיפו וסיפרו: "אנחנו לא רואים את זה כחרם. אנחנו לא רוצים שהמוצרים שלנו יימכרו ביהודה ושומרון. זה לא משהו גדול, לא ברמה הכלכלה אלא ברמת המדיניות. תמכנו בתנועות ההשתלטות על וולסטריט וחיי שחורים חשובים, והמשכנו לגדול ולצמוח".

בעקבות ההחלטה של מספר מדינות בארצות הברית להחרים את החברה אמרו המייסדים, "זה מפריע כי זה מבוסס על מידע שגוי. בן אנד ג'ריס ויוניליוור מסומנות כמי שמחרימות את ישראל, וזה לא המקרה".

כשנשאלו מדוע הם מחרימים דווקא את ישראל ולא את ארה"ב לדוגמא שם יש מדינות שסוטרות גם הן את האידיאולוגיה שלהם התקשו השניים לענות ואמרו: "גם במדיניות ארה"ב אנו לא תומכים, אבל לא נפסיק למכור בה, אנחנו עוסקים בנושאים האלה, אבל אנחנו עדיין צריכים לחשוב על זה. זאת שאלה טובה מדוע לא הפסקנו".

"לפי ההיגיון הזה, לא נוכל למכור גלידה בשום מקום. יש לי בעיות בכל מדינה. אני חושב שההבדל הוא שמה שישראל עושה לא חוקי לפי החוק הבינלאומי, זה שיקול", הוסיפו לסיום.

בעקבות הראיון של מייסדי בן אנד ג'ריס העולמית, אמש לאקסיוס בHBO אומר אבי זינגר מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל: "יוניליוור ובן & ג'ריס העולמית ממשיכות לדבר בשני קולות, ובשעה שממשיכים לספר לעולם שאינם אנטישמים ואינם פועלים נגד ישראל, הם פועלים בכל הכוח נגד מדינת ישראל ואזרחיה, ועושים שירות אדיר לתנועת ה- BDS ושונאינו ברחבי העולם. בן & ג'ריס ישראל תמשיך לפעול כנגד ההחלטה הלא חוקית שמפלה ופוגעת ברבים מאזרחי המדינה, ואנו קוראים לממשלת ישראל להתערב ולפעול גם היא, בדומה למדינות רבות בעולם שכבר הצטרפו למאבק נגד מדיניות יוניליוור והודיעו על הפעלת סנקציות כלכליות קשות כנגדה".