המלחמה הקרה המייסדים היהודים של בן אנד ג'ריס: החלטה אמיצה ולא אנטישמית

אחרי שההחלטה להחרים את יהודה ושומרו גררה תגובות זועמות בישראל ובעולם, מקימי החברה עומדים בהחלטתם ותוקפים: ישראל מנציחה כיבוש בלתי חוקי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/21 09:23 כ באב התשפא

המייסדים היהודים של בן אנד ג'ריס: החלטה אמיצה ולא אנטישמית
בן אנד ג'ריס בישראל, צילום: פלאש 90

בן כהן וג'רי גרינפילד שיסדו את מותג הגלידה הפופולארי תומכים בהחלטה להחרים את יהודה ושומרון ומשיבים אש להאשמות. השניים כתבו מאמר מיוחד ב"ניו יורק טיימס" וסיפרו כי למרות שם לא הבעלים בפועל הם שמחים בהחלטה השנויה במחלוקת.

במאמר כתבו השניים על הפער בין ההחלטה לעובדה שהם יהודים: "אנחנו יהודים גאים. היינו ונשארנו תומכי מדינת ישראל. אבל אפשר לתמוך בישראל ולהתנגד לחלק ממדיניותה, בדיוק כפי שהתנגדנו למדיניות של ממשלת ארה"ב. ככאלה, אנו תומכים באופן חד משמעי בהחלטה של החברה לסיים את העסקים בשטחים הכבושים, שהקהילה הבינלאומית, כולל האומות המאוחדות, רואה בהם כיבוש לא חוקי".

זוג המייסדים שהקימו את החברה ב־1978 מכרו אותה לתאגיד הענק ליוניליוור לפני יותר מעשרים שנה, אבל עד היום הם מזוהים עם החברה והחברה ממשיכה את האידיאולוגיה החריפה שלהם.

השניים הוסיפו וכתבו כי: ההחלטה היא אחת החשובות ביותר בהיסטוריה בת 43 השנים של 'בן אנד ג׳ריס'. זה היה צעד אמיץ במיוחד של החברה, למרות שהיא ללא ספק ידעה שהתגובה תהיה מהירה ועוצמתית. תמיכה בהחלטה אינה אנטישמיות. למעשה, צריך לראות בה מעשה המקדם צדק וזכויות אדם, שהם עיקרי הליבה של היהדות".

לסיום כתבו: "בן אנד ג'ריס' היא חברה הדוגלת בשלום, ואנחנו רואים בהחלטה שלה לא צעד אנטי ישראלי אלא חלק מהיסטוריה ארוכה של להיות בעד שלום. ההחלטה הזו אינה דחייה של ישראל, אלא דחייה של המדיניות הישראלית, שמנציחה כיבוש בלתי חוקי המהווה מחסום לשלום".


(לפיד על החרם).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן