נקמה מתוקה החרם על בן אנד ג'ריס מגיע למדינה נוספת

ההחלטה של מותג הגלידה הבינלאומי להחרים את ההתיישבות היהודית ברחבי יו"ש, ממשיכה לעורר סערות, והפעם באקוודור, דרום אמריקה. "היהודים הם עם אחד שמקורו בארץ בישראל, לכן אפליה נגד חלק מהיהודים פוגעת ביהודים בכל העולם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/07/21 08:42 כא באב התשפא

החרם על בן אנד ג'ריס מגיע למדינה נוספת
בן אנד ג'ריס, צילום: shutterstock

החרם של בן אנד ג'ריס על יהודה ושומרון החל לפני למעלה משבוע וחצי וממשיך לעורר רעש ברחבי העולם, הפעם באקוודור, דרום אמריקה. התאגיד העסקי אל־רוסדו, שמחזיק ברשת המרכולים הגדולה ביותר שם, הפסיק את מכירות הגלידות של החברה בכל רחבי המדינה.

במכתב לנציג יוניליוור באקוודור, שהגיע ל"ישראל היום", כתב בעלי התאגיד ג'וני קסרנינסקי: "עבורנו הצעד הזה מדאיג ושערורייתי. היהודים הם עם אחד שמקורו בארץ בישראל, לכן אפליה נגד חלק מהיהודים פוגעת ביהודים בכל העולם".

אילינוי הודיעה השבוע כי בכוונתה לנקוט סנקציות נגד החברה. בכך תצטרף לפלורידה, לטקסס, לניו יורק ולניו ג'רזי, שכבר הכריזו על צעדים דומים. לאחר שפנה בשבוע שעבר למושלים בארצות הברית בבקשה שיחילו את חוק החרם על חברת בן אנד ג'ריס וחברת האם שלה יוניליבר, הודיע בתחילת השבוע חבר מועצת העיר המפסטד במדינת ניו יורק - ברוס בלייקמן לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, כי יש בכוונת העיר להחיל את חוק החרם, וזו הודיעה על ניתוק הקשרים העסקיים של העיר הן עם בן אנד ג'ריס העולמית והן עם חברת האם שלה יוניליבר.

בן כהן וג'רי גרינפילד, שיסדו את מותג הגלידה הפופולארי תומכים בהחלטה להחרים את יהודה ושומרון והשיבו אש להאשמות. השניים כתבו אתמול מאמר מיוחד ב"ניו יורק טיימס" וסיפרו כי למרות שהם לא הבעלים בפועל, הם שמחים בהחלטה השנויה במחלוקת.

"אנחנו יהודים גאים. היינו ונשארנו תומכי מדינת ישראל. אבל אפשר לתמוך בישראל ולהתנגד לחלק ממדיניותה, בדיוק כפי שהתנגדנו למדיניות של ממשלת ארצות הברית. ככאלה, אנו תומכים באופן חד משמעי בהחלטה של החברה לסיים את העסקים בשטחים הכבושים, שהקהילה הבינלאומית, כולל האומות המאוחדות, רואה בהם כיבוש לא חוקי", כתבו. 


(דברי שר החווץ בתגובה לחרם)

לאחר שהחל החרם, אמר שר החוץ יאיר לפיד, כי ההחלטה של בן אנד ג'ריס היא כניעה מבישה לאנטישמיות, ל-BDS, לכל מה שרע בשיח האנטי ישראלי והאנטי יהודי. "אנחנו לא נשתוק להם. ליותר משלושים מדינות בארה"ב יש חוקים נגד כניעה ל-BDS שעברו בשנים האחרונות. אני מתכונן ללכת אחת אחת ולדרוש מהם להפעיל את החוקים האלה נגד בן אנד ג'ריס מפני שהם לא יתייחסו אלינו בצורה כזאת בלי להיתקל במענה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן