צה"ל על התנדבות חיילים בבציר ענבים: תקלה בתפיסה

חיילי צה"ל הגיעו לסייע בבציר כרמים ביישוב במסגרת יום "חינוך ומורשת", בצה"ל אומרים כי מדובר בתקלה וחיילים אינם אמורים להתחכך עם האוכלוסייה המקומית, "בוצע חידוד נהלים בנושא". סמוטריץ': "התיישבות וביטחון הולכים יחד מאז ראשית ימי הציונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/21 09:23 ד בחשון התשפב

צה"ל על התנדבות חיילים בבציר ענבים: תקלה בתפיסה
יצהר, ארכיון, צילום: Sraya Diamant/Flash90

חיילי צה"ל העוסקים בפעילות ביטחונית שוטפת בשטחי יהודה ושומרון התנדבו לבצור ענבים בכרמים של היישוב יצהר, אלא שמדובר היה בטעות בירוקרטית שנערכה בניגוד לנהלים, כך עולה הבוקר (א') מדיווח בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'. 

עוד עולה מהפרסום, כי צוות לוחמים של סיירת צנחנים, שמשרתים בפעילות מבצעית הכוללת שמירה על הביטחון, תצפיות ומארבים, שוטף ביהודה ושומרון בחודשיים וחצי האחרונים, שהיו בחצי יום הפוגה במסגרת "חינוך ומורשת", חיפשו רעיון סביב ערך השליחות ולכן הגיעו לסייע בבציר הכרם של אחד מתושבי המקום. 

צילום: Sraya Diamant/Flash90

קצין בכיר שדיבר עם כאן חדשות מסר שזוהי "תקלה בתפיסה" וכי חיילים אינם צריכים להתחכך עם האוכלוסייה שעליה הם שומרים. "התקלה היא מעבר לעניין האישורים, התקלה היא בתפיסה, חיילים שעוסקים בביטחון שוטף אינם יכולים ואינם צריכים להתחכך בקרבת האוכלוסייה האזרחית שהם אחראים על ביטחונה". יחד עם זאת, גורם אחר מסר כי ״לא כפו על החיילים את העבודה, זה היה בהתנדבות. הכול היה באווירה טובה ולא היו חיילים שהתנגדו". 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במסגרת יום חינוך צוותי לוחמי הצוות בחרו להתנדב בפעילות חקלאית. לאחר בירור המקרה התברר כי ההתנדבות בוצעה שלא על פי הפקודות כנדרש. בוצע חידוד נהלים בנושא".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה כי מדובר בכרם של אריאל בן שטרית, שנפצע קשה מירי מחבלים במהלך שירות מילואים ולכן לא יכול היה לבצור את הכרם לבד. 

יו"ר סיעת ימינה הגיב אף הוא לנושא ואמר "לא על כל דבר דו"צ חייב להתנצל, בטח לא על התנדבות בכרם אצל חייל מילואים שנפצע במהלך שירותו בצה"ל" עוד הוסיף ח"כ אורבך ואמר " אי אז, כשחוקק חוק שירות הביטחון, ערך אדמת ארץ ישראל והחקלאות היה ערך עליון! כ"כ עליון שהוכנס סעיף "חובת הכשרה חקלאית".  חיילים שמסייעים, ביום חינוך, לבציר, לעבודת האדמה, מממשים את חזון אבותינו שהקימו את הארץ".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן