טרגי: נער בן 16 נפטר לאחר שלקה בתסמונת פוסט קורונה

עדן פיומי מג'לג'וליה לא התחסן נגד נגיף הקורונה ולפני עשרה ימים חלה התדרדרות במצבו לאחר שאובחן כשהוא סובל מתסמונת פימס | לעדן לא היו מחלות רקע והמשפחה נותרה המומה לאחר שמכשיר האקמו לא הצליח להציל את חייו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/10/21 19:33 ג בחשון התשפב

טרגי: נער בן 16 נפטר לאחר שלקה בתסמונת פוסט קורונה
נפטר מקורונה, ארכיון, צילום: פלאש 90

מקרה קשה ונדיר בבית החולים שניידר. נער בן 16 שלא התחסן נגד נגיף הקורונה וחלה בעבר אושפז כשהוא סובל מתסמונת פוסט קורונה קשה, היום (ש') נפטר הנער עדן פיומי תושב ג'לג'וליה לאחר שנלחמו על חייו בבית החולים שניידר לשם הועבר כשחלה החמרה במצבו. 

הנער תחילה אושפז במצב קשה בבית החולים מאיר בכפר סבא, לאחר מספר ימים של טיפול חלה החמרה במצבו והוא הועבר למחלקת לב בבית החולים שניידר, שם שהה במשך עשרה ימים שבמהלכם טופל על ידי מכשיר אקמו, לפנות בוקר נפטר הנער ובשניידר מסרו כי הם משתתפים בצערה של המשפחה.

ג'מאל פיומי, אביו של עדן שנפטר הבוקר סיפר כי,  "לא יודע מה קרה שם. היינו כולם על ידו, כל פעם אומרים משהו אחר. כל פעם ששאלנו אמרו 'יציב', פתאום היום אמרו 'הלך'". ג'מאל ספד לבנו ואמר כי עדן היה "ילד חרוץ, צנוע ושקט. כל המשפחה נפלה מצער".

ראש המועצה של ג'לג'וליה, ראבי דרוויש,  אמר היום כי: "היישוב כולו כואב מאוד, כינסנו את הכיתה שלו, השתתפתי יחד איתם בהלוויה ונמשיך לעמוד בקשר עם המשפחה ולהקל על סבלה ולא במעט, בכל מה שאפשר. הישמעו לצוותים הרפואיים והתחסנו. אנחנו רואים שהקורונה לא פוסחת על נערים וצעירים. החיים יקרים, צריך לשמור עליהם".

ד"ר חוזימה חמאיסי אבו סיביה, מומחית למחלות זיהומיות, שירותי בריאות כללית, מחוז צפון, סיפרה על המקרה המצער, "מקרה זה, כמו מקרים טראגיים אחרים שאנחנו רואים, יכולים להימנע ע"י מתן חיסון. החיסון הוכיח את עצמו גם במניעת המחלה וגם במניעת סיבוכים ממנה".

"תסמונת ה-PIMS היא סיבוך קשה מאד של קורונה שמופיע שבועות ספורים לאחר ההדבקה ולפי איגוד רופאי הילדים בחודש ספטמבר היתה עליה ניכרת במספר הילדים שטופלו בשל סיבוכי המחלה". היא ביקשה להדגיש את חשיבות החיסון בכל שכבות הגילאים - "חיסונים מצילים חיים". הוסיפה  ד"ר חוזימה חמאיסי אבו סיביה.


(מחלקת הקורונה בבית החולים שניידר, ארכיון).