איילת שקד לעיתון אמירתי: ההתנחלויות - שטח שנוי במחלוקת

בראיון לאתר the national news האמירתי, אומרת שקד נחרצות כי תתנגד למדינה פלשתינית אך מדגישה שהיא מאמינה בשלום כלכלי ללא מדינה וצבא. בהמשך התייחסה השרה לאלימות הגואה בחברה הערבית: "יש להם 400 אלף נשקים, זו תופעה של ערביי ישראל נגד ערביי ישראל"

מאיר כהן מאיר כהן, חדשות כיפה 06/10/21 14:21 ל בתשרי התשפב

איילת שקד לעיתון אמירתי: ההתנחלויות - שטח שנוי במחלוקת
צילום: ללא

שרת הפנים איילת שקד אשר נמצאת בימים אלו בביקור מדיני באיחוד האמירויות, התראיינה לעיתונאי אחמד מאהר מאתר החדשות "the national news" האמירתי, והתייחסה למצב המדיני מול הפלשתינים, להסכמי אברהם וגם לאלימות בחברה הערבית.

בראיון הביעה שקד התנגדות נחרצת להקמת מדינה פלשתינית, והדגישה שאף בממשלה החליפית לא יקודם נושא המדינה הפלשתינית, שכן יש הסכמה בקרב המפלגות בקואליציה שלא להתעסק בנושאים בוערים שעלולים לגרום לקרעים בחברה הישראלית.

צילום: ללא

עוד הוסיפה השרה ואמרה כי היא תומכת ברעיון 'השלום הכלכלי', הכולל פיתוח אזורי תעשייה משותפים לישראלים ולפלשתינים, דבר אשר לדעתה ישפר את רמת החיים של הפלשתינים. כמו כן התייחסה השרה לקמפיינים השונים של ארגוני ה-BDS הפועלים להפעלת סנקציות על ישראל על כך שהיא מחזיקה בשטחים כבושים, אותם הגדירה כקמפיינים כ'צבועים' וכאנטישמיות החדשה.



המראיין הזכיר כי שקד היא בת ברית משמעותית של מר בנט, שעומד בראש המפלגה האולטרה ציונית- ימנית 'ימינה' - המעודדת התנחלות יהודית בגדה המערבית הנמצאת תחת כיבוש ישראלי. אך כאשר נשאלה שקד על המצב ביהודה ושומרון, בחרה השרה שלא להזכיר את הזיקה היהודית של היהודים למקום או לציין שלא מדובר בשטח כבוש, והגדירה את האזור כ"שטח שנוי במחלוקת". 

גם נושא ערביי ישראל עלה בראיון, והשרה שקד התייחסה לאלימות הגואה בחברה הערבית בישראל, כאשר  לדבריה כ-400,000 כלי נשק בלתי חוקיים נמצאים בידי כנופיות ערביות ישראליות. "יש בעיה רצינית בערים הישראליות עם אוכלוסיות ערביות גדולות. זוהי תופעה של ערביי ישראל נגד ערביי ישראל. יש כנופיות, סוחרי סמים ונשק בלתי חוקי, כולל אלה שנרכשו כצעצועים מחנויות מקוונות כמו אמזון ואז מאולתרות לכלי נשק אמיתיים. כנופיות גונבות גם נשק מהצבא".

צילום: ללא

עוד הוסיפה שקד ואמרה, כי כנופיות פושעים שמנצלות את תקציבי אכיפת החוק. לדבריה, הממשלה החליטה להקצות שני מיליארד וחצי שקלים למאבק בפשיעה: "אנו משקיעים מאמצים רבים בצבא, משקיעים במוסד ויש לנו משאבים גדולים לאויבים מחוץ לגבולותינו, אך כנראה שלא עשינו כמיטב יכולתנו על מנת לחזק את המשטרה שלנו להילחם בכנופיות האלה".